Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Canon hf100 & hf s10
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 599247" data-attributes="member: 61849"><p>Enda anledningen att köra PAL är om du ska göra dvdsläpp i 525linjer för att spela upp det på en SDtv (men det tvivlar jag på varför använda en HDkamera till SDapplikationer egentligen?) men jag antar att eftersom han är intresserad av HDkamera ska han antingen spela upp på/via dator eller en lcdtv. Men absolut skall man släppa dvder så är det bättre med PAL.</p><p></p><p>Sen att 30fps inte skulle vara bättre än 25 vet jag inte riktigt vad du syftar på? Men oavsett vilket är det skittråkigt att sitta med så låg fps och eftersom vilket som är så långsamt ser du förmodligen inte så stor skillnad. Att vi överhuvudtaget accepterar att inte köra 50 eller 60 progressiva rutor övergår mitt förstånd. Det ser ju för jävla laggigt ut med 30/25fps.</p><p></p><p> Bio är inte alls bättre varje gång jag sätter mig i en biosalong blir jag gravt besviken för att det är så epilepsiframkallande och påminner så mycket om stroben på lokala dansgolvet kvart i två en lördagnatt att man tappar fokus på filmen och börjar fundera på varför man inte gick ut på klubben istället för att sitta på bion.</p><p></p><p>Mendet är min uppfattning, jag tycker om höga uppdateringsfrekvenser och att få en mer naturtrogen känsla. Det är ju upp till var och en att avgöra om man tycker det är snyggare med lagg eller inte. Vissa tycker om den filmiska känsla man får av 24pmaterial. Jag ska se om jag kan lägga upp ett klipp där man jämför de olika hastigheterna. I varje fall 30 och 60 kan jag ordna.</p><p></p><p>Ska du köra slowmotion ska du minst ha 50-250fps beroende på hur långsamt du vill att det ska visas.</p><p></p><p>Jeje, mina åsikter i alla fall.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 599247, member: 61849"] Enda anledningen att köra PAL är om du ska göra dvdsläpp i 525linjer för att spela upp det på en SDtv (men det tvivlar jag på varför använda en HDkamera till SDapplikationer egentligen?) men jag antar att eftersom han är intresserad av HDkamera ska han antingen spela upp på/via dator eller en lcdtv. Men absolut skall man släppa dvder så är det bättre med PAL. Sen att 30fps inte skulle vara bättre än 25 vet jag inte riktigt vad du syftar på? Men oavsett vilket är det skittråkigt att sitta med så låg fps och eftersom vilket som är så långsamt ser du förmodligen inte så stor skillnad. Att vi överhuvudtaget accepterar att inte köra 50 eller 60 progressiva rutor övergår mitt förstånd. Det ser ju för jävla laggigt ut med 30/25fps. Bio är inte alls bättre varje gång jag sätter mig i en biosalong blir jag gravt besviken för att det är så epilepsiframkallande och påminner så mycket om stroben på lokala dansgolvet kvart i två en lördagnatt att man tappar fokus på filmen och börjar fundera på varför man inte gick ut på klubben istället för att sitta på bion. Mendet är min uppfattning, jag tycker om höga uppdateringsfrekvenser och att få en mer naturtrogen känsla. Det är ju upp till var och en att avgöra om man tycker det är snyggare med lagg eller inte. Vissa tycker om den filmiska känsla man får av 24pmaterial. Jag ska se om jag kan lägga upp ett klipp där man jämför de olika hastigheterna. I varje fall 30 och 60 kan jag ordna. Ska du köra slowmotion ska du minst ha 50-250fps beroende på hur långsamt du vill att det ska visas. Jeje, mina åsikter i alla fall. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Canon hf100 & hf s10
Tillbaka
Topp