carte neige

carte neige
Precis , du köper det vid liften, kan vara så att bara de större liftkortsställena på orten har det men absolut inga problem att hitta det, en fruktansvärt billig och bra försäkring.
Tror den kan kosta runt 300 Franska rätta mig nån om jag har fel var 2 år sen jag köpte ett senast..

Funktionen av försäkring kanske du känner till?
Hämtning av pistörer vid olycka är alltså "gratis" du behöver inte lägga ut något själv gäller nog även transport till sjukan har jag för mig , var själv inte 100 % med på vad som hände efter min kraschlandning . Men kan inte tänka mig nått dummare än att inte skaffa det.

carte neige
Med carte neige är du försäkrad vid klättring och skidåkning, även off-pist. De hämtar dig om du blir skadad och du betalar inget för det. Om du åker off-pist och behöver transport hämtar de dig överhuvudtaget inte om du saknar carte neige. Dessutom kan du få pengar tillbaka på ditt liftkort om du inte kan nyttja det under en period. Jag fick tillbaka 250 euro då jag bröt båda handlederna och inte kunda åka bräda mina sista tre veckor på säsongen. Ett carte neige kostar 45 euro och är värt sin vikt i guld. Du slipper jobbiga diskussioner med fransmän (som ju inte kan engelska särskilt bra) då du skadat dig. Du visar ditt kort och de får den information de behöver om dig.

Som tidigare skribenter påpekat så kan du köpa carte neige där du köper liftkort eller bokar guide.

Njut av snön.

/J

carte neige
Hej, det är inte sant att man inte blir upplockad om man inte har Carte Neige, det är en utbredd råttan i pizzan. Men har man inte t ex en hemförsäkring som täcker off pist, klättring eller vad man tänkt pyssla med, vilket är ganska vanligt, så gör den här det. Har man däremot en som täcker vad man vill så ser jag ingen större vits med att kosta på sig en. Visst det kan underlätta ev diskussioner som kan uppstå när det gäller ersättning av transporten ner från berget, men blir du vägrad att bli hämtad så lovar jag att hämta ner dig... Jo förresten, är man där länge så kan det vara rätt dyrt att förlänga reseförsäkringen och då är det förmodligen billigare att ha Carte Neige istället fast då har man ju inte reseförsäkringens övriga skydd.
/Jonas

carte neige
njet, att förlänga sin reseförsäkring är verkligen inte billigt. snackade med trygg-hansa idag och de vet verkligen var kassaskåpet står. unnade sig att ta 842 bagare för 27 dagars förlängning av min hemförsäkring. men ändå är man väl lite tvingad till det för carte neige står väl bara för transporten till sjukhuset eller står carte neige även för sjukvårdskostnader etc. isf betyder väl det att ens förlängda reseförsäkring egentligen bara tillhandahåller "stöldskydd"? eller är jag ute och cyklar (när jag borde åka skidor)?

carte neige
OK, angående det här med att de vägrar att hämta ner dig från berget om du inte har carte neige:
Att hämta någon som råkat ut för en olycka kostar mycket pengar. Är det en svår utryckning där du blir hämtad med helikopter kan en sådan utryckning kosta 200 000. Det kan ju faktiskt vara så att de riskerar sina liv för att rädda dig. Givetvis vill de som ligger ute med sådana pengar få betalt. Du måste därför visa att du kan betala och hur gör du detta enklast? Givetvis via ett carte neige. Varken de som räddar dig eller du är vill diskutera huruvida din hemförsäkring täcker det ena eller andra i ett sådant läge. Sedan kan jag mycket väl tänka mig att även de mest pengagiriga inte vill lämna någon på berget för att dö, men för att respektera deras arbete och för din egen skull: Köp carte neige.

/J

carte neige
Det enda du behöver att göra förutom din hemförsäkring, är att gå in på Northernprimarys hemsida och teckna din försäkring där. Då är du säkrad direkt och bra dessutom. Enkelt, skitsnabbt och bra! Click, pay and go! Gäller överallt! Speciell skidåkarförsäkring!
www.northerndirecte.co.uk

carte neige
Hur funkar det om man bara drar ned en vecka? Kan man köpa för bara en begränsad period eller måste man pröjsa för en hel säsong? Är det någon som har koll på hur mycket det kostar för en vecka?

carte neige
En sak angående Carte Neige, om ni drabbas av något så måste ni anmäla det inom 72 timmar annars gäller inte försäkringen. Franska tidningar skrev endel förra året om en kille som hamnat i koma vid en skidolycka och inte vaknade förrän efter två veckor. Då det naturligtvis var för sent att anmäla...

Det brukar gå att lägga till den på det liftkort du köper om du inte vill ha för ett år.

Tillbaka
Topp