Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
carte neige
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JosefinApelsin" data-source="post: 34350" data-attributes="member: 14141"><p>Med carte neige är du försäkrad vid klättring och skidåkning, även off-pist. De hämtar dig om du blir skadad och du betalar inget för det. Om du åker off-pist och behöver transport hämtar de dig överhuvudtaget inte om du saknar carte neige. Dessutom kan du få pengar tillbaka på ditt liftkort om du inte kan nyttja det under en period. Jag fick tillbaka 250 euro då jag bröt båda handlederna och inte kunda åka bräda mina sista tre veckor på säsongen. Ett carte neige kostar 45 euro och är värt sin vikt i guld. Du slipper jobbiga diskussioner med fransmän (som ju inte kan engelska särskilt bra) då du skadat dig. Du visar ditt kort och de får den information de behöver om dig.</p><p></p><p>Som tidigare skribenter påpekat så kan du köpa carte neige där du köper liftkort eller bokar guide.</p><p></p><p>Njut av snön.</p><p></p><p>/J</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JosefinApelsin, post: 34350, member: 14141"] Med carte neige är du försäkrad vid klättring och skidåkning, även off-pist. De hämtar dig om du blir skadad och du betalar inget för det. Om du åker off-pist och behöver transport hämtar de dig överhuvudtaget inte om du saknar carte neige. Dessutom kan du få pengar tillbaka på ditt liftkort om du inte kan nyttja det under en period. Jag fick tillbaka 250 euro då jag bröt båda handlederna och inte kunda åka bräda mina sista tre veckor på säsongen. Ett carte neige kostar 45 euro och är värt sin vikt i guld. Du slipper jobbiga diskussioner med fransmän (som ju inte kan engelska särskilt bra) då du skadat dig. Du visar ditt kort och de får den information de behöver om dig. Som tidigare skribenter påpekat så kan du köpa carte neige där du köper liftkort eller bokar guide. Njut av snön. /J [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
carte neige
Tillbaka
Topp