Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Carv
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="UCPAisme" data-source="post: 1205070" data-attributes="member: 173412"><p>Köpt Carv och ska testa i vinter. Hade tänkt att testa i sommar men kunde inte komma från jobb tyvärr. </p><p></p><p>Köpte främst efter att jag såg den här videon och tyckte det verkade vara en rolig grej att testa:</p><p>[MEDIA=youtube]-G1bfT2bcKw[/MEDIA]</p><p></p><p>Än så länge har jag bara kittat pjäxorna och kan väl redan nu säga att jag kommer störa mig på sladdarna som hänger när man inte använder Carv. Klart det går att plocka inläggen in och ur pjäxan men det är lite bökigt då sladdarna är tejpade på insidan.</p><p></p><p>Inläggen känns i övrigt i bra kvalitet och placeras mellan innerskon och pjäxan. Detta gör att man tappar ett par mm i pjäxrymd. För egen del var det inga problem då jag hade lite att ta av, men om man har en ordentligt fitted pjäxa kanske man inte vill offra de 2 mm som krävs. </p><p></p><p>I övrigt är appen proffsig och finns många funktioner. Om inte annat kan ser jag fram emot en audiocoach som tvingar en att göra lite övningar i backen som man annars inte skulle göra. I appen finns det en leaderboard men oklart om den är något att lita på. Recensenter säger att de hamnar runt 130 men att någon mycket sämre skidåkare kan få högre IQ. Beror nog mycket på vilka backar man åker m.m.</p><p></p><p>Sändarna känns rätt plastiga och kommer nog inte tåla allt för mycket stötar. Men de sitter på pjäxarna bra och märks knappt när jag testat dem inomhus. Vissa har berättat i recensioner att de slutat fungera men att Carv då skickar ersättningssändare. Inget man pallar dock eftersom de skeppas från UK. </p><p></p><p>Ser till att skriva en riktig recension efter vintern och ett första intryck. Skickar med lite bilder från Androidappen och på kittade pjäxor. [ATTACH=full]3978[/ATTACH][ATTACH=full]3979[/ATTACH][ATTACH]3980[/ATTACH][ATTACH]3981[/ATTACH][ATTACH]3982[/ATTACH][ATTACH]3983[/ATTACH][ATTACH]3984[/ATTACH][ATTACH]3985[/ATTACH][ATTACH]3986[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="UCPAisme, post: 1205070, member: 173412"] Köpt Carv och ska testa i vinter. Hade tänkt att testa i sommar men kunde inte komma från jobb tyvärr. Köpte främst efter att jag såg den här videon och tyckte det verkade vara en rolig grej att testa: [MEDIA=youtube]-G1bfT2bcKw[/MEDIA] Än så länge har jag bara kittat pjäxorna och kan väl redan nu säga att jag kommer störa mig på sladdarna som hänger när man inte använder Carv. Klart det går att plocka inläggen in och ur pjäxan men det är lite bökigt då sladdarna är tejpade på insidan. Inläggen känns i övrigt i bra kvalitet och placeras mellan innerskon och pjäxan. Detta gör att man tappar ett par mm i pjäxrymd. För egen del var det inga problem då jag hade lite att ta av, men om man har en ordentligt fitted pjäxa kanske man inte vill offra de 2 mm som krävs. I övrigt är appen proffsig och finns många funktioner. Om inte annat kan ser jag fram emot en audiocoach som tvingar en att göra lite övningar i backen som man annars inte skulle göra. I appen finns det en leaderboard men oklart om den är något att lita på. Recensenter säger att de hamnar runt 130 men att någon mycket sämre skidåkare kan få högre IQ. Beror nog mycket på vilka backar man åker m.m. Sändarna känns rätt plastiga och kommer nog inte tåla allt för mycket stötar. Men de sitter på pjäxarna bra och märks knappt när jag testat dem inomhus. Vissa har berättat i recensioner att de slutat fungera men att Carv då skickar ersättningssändare. Inget man pallar dock eftersom de skeppas från UK. Ser till att skriva en riktig recension efter vintern och ett första intryck. Skickar med lite bilder från Androidappen och på kittade pjäxor. [ATTACH type="full"]3978[/ATTACH][ATTACH type="full"]3979[/ATTACH][ATTACH]3980[/ATTACH][ATTACH]3981[/ATTACH][ATTACH]3982[/ATTACH][ATTACH]3983[/ATTACH][ATTACH]3984[/ATTACH][ATTACH]3985[/ATTACH][ATTACH]3986[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Carv
Tillbaka
Topp