Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Carving eller Twintips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="thinner360" data-source="post: 210155" data-attributes="member: 50033"><p>dom e inte lika bra o köra carving på.. har du sett någon alpinåkare med twintip? </p><p>jag har både storslalom och Twintip o det e stor skillnad...</p><p>speciellt om du ska kunna lattja med ett par twintps då e det ju bra om dom e lite mer mittmonterade dvs att bindningen sitter längre fram .. Mittmionteringen gör dom lite sliriga i pisten, och du får då inte samma stabilitet när du åker i fart i pisten... Om jag hade varit du så hade jag inte köpt skidorna förän du provat skidorna i en backe. , brukar ju alltid finnas skitest i backarna så du kan testa skidorna, då får du ju en skida som passa dig o som du känner passar just Din åkning och köper den skidan som försäljaren vill sälja till dig... hoppas du hittar rätt bland skiddjungeln!! mvh Linn.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="thinner360, post: 210155, member: 50033"] dom e inte lika bra o köra carving på.. har du sett någon alpinåkare med twintip? jag har både storslalom och Twintip o det e stor skillnad... speciellt om du ska kunna lattja med ett par twintps då e det ju bra om dom e lite mer mittmonterade dvs att bindningen sitter längre fram .. Mittmionteringen gör dom lite sliriga i pisten, och du får då inte samma stabilitet när du åker i fart i pisten... Om jag hade varit du så hade jag inte köpt skidorna förän du provat skidorna i en backe. , brukar ju alltid finnas skitest i backarna så du kan testa skidorna, då får du ju en skida som passa dig o som du känner passar just Din åkning och köper den skidan som försäljaren vill sälja till dig... hoppas du hittar rätt bland skiddjungeln!! mvh Linn. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Carving eller Twintips?
Tillbaka
Topp