Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Carving -> Offpist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 5891" data-attributes="member: 10565"><p>Hej,</p><p></p><p>Jag åker ca 30-40 dgr om året och testar ca 20-30 par skidor under tiden. Jag vet inga skidor som räcker till för de behov du beskriver. Generellt sätt så är de extrema carving skidorna du vill ha max 170 cm långa och kombinerat med den skärning de har utgör de inte ett alternativ i offpisten. De blir sk U-båtar, sjunker alltså rätt ner.</p><p></p><p>Salomon x-Scream är annars helt outstanding i år, enligt min enkla mening. De klarar förhållandevis saftig carving i pisten och är grymma på alla andra underlag. Tyvärr är de lite dyra. (Dessutom slut i nästan hela Europa)</p><p></p><p>/T</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 5891, member: 10565"] Hej, Jag åker ca 30-40 dgr om året och testar ca 20-30 par skidor under tiden. Jag vet inga skidor som räcker till för de behov du beskriver. Generellt sätt så är de extrema carving skidorna du vill ha max 170 cm långa och kombinerat med den skärning de har utgör de inte ett alternativ i offpisten. De blir sk U-båtar, sjunker alltså rätt ner. Salomon x-Scream är annars helt outstanding i år, enligt min enkla mening. De klarar förhållandevis saftig carving i pisten och är grymma på alla andra underlag. Tyvärr är de lite dyra. (Dessutom slut i nästan hela Europa) /T [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Carving -> Offpist
Tillbaka
Topp