Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Carving -> Offpist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 5895" data-attributes="member: 10565"><p>Ugh,</p><p></p><p>Först som sist, jag tycker att Kästle har ett par idiotbra lagg; (SuperXTZ/Carvemachine/Speedmachine), men jag kallar inte själv XTZ för extrem carving. För att det ska vara idé att lägga ifrån sig stavarna vill jag nog ner minst 5 meter till i svängradie. När Niklas skrev "fetcarva" associerar jag snarare till typ; Elan SCX GenII/Darkside/Stealth, Kneissel Ergo, Stöckli Raver, Axe Cleaver mfl. Denna typ av skidor i längder mellan 150 - 170 cm och med plattor på minst 20mm är för mig inte ett alternativ att ta ut utanför pisten. Däremot är givetvis korta skidor att föredra om du vill göra något kul i BJ/HP.</p><p></p><p>XTZ är som sagt en kul skida men jag tycker personligen att det finns bättre allroundval. Jag kör hellre mina X-Scream eller Dynastar 4X4 över hela berget.</p><p></p><p>Har tyvärr inte åkt några Scottskidor. Byggs de i Blizzards fabriker i år? Någon som vet.</p><p></p><p>Ha det!</p><p></p><p>/T</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 5895, member: 10565"] Ugh, Först som sist, jag tycker att Kästle har ett par idiotbra lagg; (SuperXTZ/Carvemachine/Speedmachine), men jag kallar inte själv XTZ för extrem carving. För att det ska vara idé att lägga ifrån sig stavarna vill jag nog ner minst 5 meter till i svängradie. När Niklas skrev "fetcarva" associerar jag snarare till typ; Elan SCX GenII/Darkside/Stealth, Kneissel Ergo, Stöckli Raver, Axe Cleaver mfl. Denna typ av skidor i längder mellan 150 - 170 cm och med plattor på minst 20mm är för mig inte ett alternativ att ta ut utanför pisten. Däremot är givetvis korta skidor att föredra om du vill göra något kul i BJ/HP. XTZ är som sagt en kul skida men jag tycker personligen att det finns bättre allroundval. Jag kör hellre mina X-Scream eller Dynastar 4X4 över hela berget. Har tyvärr inte åkt några Scottskidor. Byggs de i Blizzards fabriker i år? Någon som vet. Ha det! /T [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Carving -> Offpist
Tillbaka
Topp