Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Carving Skidor!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="henrikmjoberg" data-source="post: 3543" data-attributes="member: 9651"><p>Hej igen,</p><p></p><p>jag skrev ju faktiskt Octane AP var att föredra då dess bredare midja ger bättre offpist egenskaper. Dessutom får du bättre stabilitet i pist. Även om du inte är så lång väger du ju en del. Jag kör Morrison 183 och jag är 173/66. Men pröva både 170 och 180 vetja. Den är rätt styv á la storslalom, har jag för mig. Och mycket beror på hur aggresivt du åker.</p><p></p><p>Andra bra (eller bättre?) freeride skidor som även har bra högfarts-pistegenskaper är;</p><p>Atomic BetaRide 9.20CXC, BetaRide 10.20 TitaniumCXC</p><p>K2 X-14, X-15, Morrison</p><p>Salomon X-Scream 9, X-Scream Series</p><p>Völkl Vertigo G20, Vertigo G30</p><p></p><p>Mvh,</p><p>Henke</p><p></p><p>PS. Maila om du har fler frågor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="henrikmjoberg, post: 3543, member: 9651"] Hej igen, jag skrev ju faktiskt Octane AP var att föredra då dess bredare midja ger bättre offpist egenskaper. Dessutom får du bättre stabilitet i pist. Även om du inte är så lång väger du ju en del. Jag kör Morrison 183 och jag är 173/66. Men pröva både 170 och 180 vetja. Den är rätt styv á la storslalom, har jag för mig. Och mycket beror på hur aggresivt du åker. Andra bra (eller bättre?) freeride skidor som även har bra högfarts-pistegenskaper är; Atomic BetaRide 9.20CXC, BetaRide 10.20 TitaniumCXC K2 X-14, X-15, Morrison Salomon X-Scream 9, X-Scream Series Völkl Vertigo G20, Vertigo G30 Mvh, Henke PS. Maila om du har fler frågor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Carving Skidor!!
Tillbaka
Topp