Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
carving skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Telislinkan" data-source="post: 39303" data-attributes="member: 13981"><p>Det här med Carving är en intressant diskussion. När man är iväg och åker så är det inte många som förstått innebörden av carving, dvs åka på kant. De flesta åkare man ser som står på ett par skärande skidor behärskar långt långt ifrån tekniken på ett värdigt sätt. Visst, det blir lättare att svänga, men frågan är om de intalar sig det eller känner det..... </p><p></p><p>Ser man vidare och kikar på vad folk har för utrustning så dominerar de gamla planken fortfarnade bland gemene man vilket innebär att man inte lyckats nå "sportlovsturisen" ännu, som kör vidare med plankorna. </p><p></p><p>Nu känner jag inte till kvaliten hos åkarna här på freeride men jag förutsätter att de flesta åker skapligt förutom de wannabeskiers som tror att med den senaste utrustningen och de ballaste kläderna är No1 utan att inse hur fel de har.</p><p></p><p>Personlig synpunkt men jag tror ni som är inbitna skidåkare känner igen er på det sista stycket!!</p><p></p><p>J</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Telislinkan, post: 39303, member: 13981"] Det här med Carving är en intressant diskussion. När man är iväg och åker så är det inte många som förstått innebörden av carving, dvs åka på kant. De flesta åkare man ser som står på ett par skärande skidor behärskar långt långt ifrån tekniken på ett värdigt sätt. Visst, det blir lättare att svänga, men frågan är om de intalar sig det eller känner det..... Ser man vidare och kikar på vad folk har för utrustning så dominerar de gamla planken fortfarnade bland gemene man vilket innebär att man inte lyckats nå "sportlovsturisen" ännu, som kör vidare med plankorna. Nu känner jag inte till kvaliten hos åkarna här på freeride men jag förutsätter att de flesta åker skapligt förutom de wannabeskiers som tror att med den senaste utrustningen och de ballaste kläderna är No1 utan att inse hur fel de har. Personlig synpunkt men jag tror ni som är inbitna skidåkare känner igen er på det sista stycket!! J [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
carving skidor
Tillbaka
Topp