Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Carvingfråga (Pistskidor)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Magido" data-source="post: 1069817" data-attributes="member: 156547"><p>Kan tillägga att jag var uppe i Jönköping och körde idag..</p><p>Korta backar, men det var nypistat och lagom hårt när jag var där.</p><p></p><p>En bekant hade ett par Head WC SL RD (165cm) som jag fick prova.</p><p>Tydligen så kunde han inte justera om dom till mina pjäxor så jag fick trycka på mig hans gamla tävlingspjäxor.. Det var inte skönt men det funkade helt ok..</p><p></p><p>Vilken jävla skida!!! :D:D</p><p>Den ville ju bara ha mer och mer likt en brunstig kvinna! </p><p></p><p>Första riktiga carvingsvängen i fart jag gjorde så stack den iväg så ordentligt att jag ville hålla i mig i något..</p><p>Jag åkte nog inte mer än 10 åk totalt.. Men fy helvete vilken skida :D</p><p></p><p>Över branten i deras "röda" backe så kunde jag inte ens carva helt. Så jag fick sladda in i svängen och carva ur den... Ringde runt lite till butiker idag... Hittade ett ställe här i GBG som säljer fjolårets SL RD skida med en Freeflex 14 (Eller 16 (?) minns inte) bindning för 6.000:-</p><p></p><p>Skall fundera en dag innan jag slår till.... </p><p>Men vilken skida alltså.....</p><p></p><p>Jag har alltid varit med förtjust i GS än kortsväng.. Men detta var något utöver det vanliga...</p><p>Jag kommer dock ha med ett par andra skidor i takboxen så jag kan byta efter morgontimmarna.... </p><p></p><p></p><p>Som bäst (För mig) var skidan precis efter pistränderna hade försvunnit.. Det var fortfarande hårt i backen, men dom betedde sig "tryggare" med den belastningen jag gav dom, när det inte var frusna pist"ränder" i backen..</p><p></p><p>Kan tillägga att jag körde ifrån en polare som nästan åkte störtlopp ner för en blå backa (Hur nu det ens är möjligt) trots att det var nybörjarskidor han hyrt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Magido, post: 1069817, member: 156547"] Kan tillägga att jag var uppe i Jönköping och körde idag.. Korta backar, men det var nypistat och lagom hårt när jag var där. En bekant hade ett par Head WC SL RD (165cm) som jag fick prova. Tydligen så kunde han inte justera om dom till mina pjäxor så jag fick trycka på mig hans gamla tävlingspjäxor.. Det var inte skönt men det funkade helt ok.. Vilken jävla skida!!! :D:D Den ville ju bara ha mer och mer likt en brunstig kvinna! Första riktiga carvingsvängen i fart jag gjorde så stack den iväg så ordentligt att jag ville hålla i mig i något.. Jag åkte nog inte mer än 10 åk totalt.. Men fy helvete vilken skida :D Över branten i deras "röda" backe så kunde jag inte ens carva helt. Så jag fick sladda in i svängen och carva ur den... Ringde runt lite till butiker idag... Hittade ett ställe här i GBG som säljer fjolårets SL RD skida med en Freeflex 14 (Eller 16 (?) minns inte) bindning för 6.000:- Skall fundera en dag innan jag slår till.... Men vilken skida alltså..... Jag har alltid varit med förtjust i GS än kortsväng.. Men detta var något utöver det vanliga... Jag kommer dock ha med ett par andra skidor i takboxen så jag kan byta efter morgontimmarna.... Som bäst (För mig) var skidan precis efter pistränderna hade försvunnit.. Det var fortfarande hårt i backen, men dom betedde sig "tryggare" med den belastningen jag gav dom, när det inte var frusna pist"ränder" i backen.. Kan tillägga att jag körde ifrån en polare som nästan åkte störtlopp ner för en blå backa (Hur nu det ens är möjligt) trots att det var nybörjarskidor han hyrt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Carvingfråga (Pistskidor)
Tillbaka
Topp