Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Carvinskidor för tunga åkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TheDanne" data-source="post: 72946" data-attributes="member: 29118"><p>Tjena!</p><p></p><p>Försök att få provåka Rossignol 9 S. Riktigt följsam och livlig utan att vara "helracing". När man väger upp emot 100 kg och åker aggresivt så måste skidan vara ordentligt vridstyv för att du ska få ett bra isgrepp och en bra "kick" ut ur svängarna. Tyvärr kostar ju de här skidorna lite mer..</p><p></p><p>Tips på skidor.</p><p>* Rossignol 9 S, som sagt..</p><p>* Atomic SL 11. Precis som har känt är SL 9 för vek.</p><p>* Salomon Equipe 3V S-Lab. 2V för längre svängar.</p><p>* Fischer RC4 Worldcup SL.</p><p>* Dynastar Speed Omeglass 64 eller 68</p><p>* Nordica Doberman SL. GS för längre svängar.</p><p>* Head Worldcup i.SL Chip CP 13</p><p></p><p>Det här är dock ganska så krävande skidor alla av dem. Ska i ärlighetens namn säga att några av dem, framförallt Nordica och Dynastar, var på gränsen till för mycket racing för min del. En allför styv skida ger ingen upplevelse om du bara ska ha ett par skidor... Man orkar kanske ett par-tre åk men när man sen vill slöåka lite så blir dom "lite för mycket att jobba med". Provåk varje skida mer än ett eller två åk kan vara ett bra tips.</p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>Mvh // Danne</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TheDanne, post: 72946, member: 29118"] Tjena! Försök att få provåka Rossignol 9 S. Riktigt följsam och livlig utan att vara "helracing". När man väger upp emot 100 kg och åker aggresivt så måste skidan vara ordentligt vridstyv för att du ska få ett bra isgrepp och en bra "kick" ut ur svängarna. Tyvärr kostar ju de här skidorna lite mer.. Tips på skidor. * Rossignol 9 S, som sagt.. * Atomic SL 11. Precis som har känt är SL 9 för vek. * Salomon Equipe 3V S-Lab. 2V för längre svängar. * Fischer RC4 Worldcup SL. * Dynastar Speed Omeglass 64 eller 68 * Nordica Doberman SL. GS för längre svängar. * Head Worldcup i.SL Chip CP 13 Det här är dock ganska så krävande skidor alla av dem. Ska i ärlighetens namn säga att några av dem, framförallt Nordica och Dynastar, var på gränsen till för mycket racing för min del. En allför styv skida ger ingen upplevelse om du bara ska ha ett par skidor... Man orkar kanske ett par-tre åk men när man sen vill slöåka lite så blir dom "lite för mycket att jobba med". Provåk varje skida mer än ett eller två åk kan vara ett bra tips. Lycka till! Mvh // Danne [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Carvinskidor för tunga åkare
Tillbaka
Topp