Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Cervinia, bra eller dåligt? Börjar bli orolig!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 371907" data-attributes="member: 73781"><p>Visst vill du ha "the big stuff" så är väl Val'disere ett bra alternativ. </p><p></p><p>Jag fick aldrig åkt speciellt mycke när jag var där (halvdag innan jag skada mig) men det såg riktigt bra ut. Men precis som övriga stora franska ställen så lider det av extrem över befolkning. Jag gillar korta liftköer. Jag gillar att inte trängas med andra. Jag gillar att kunna glida in på en resturang och äta gott utan att behöva boka bord kvällen innan.</p><p></p><p>Skall du åka till Frankrike så glöm konceptet att gå ut och äta. Boka antingen lägenhet och laga mat själv eller halv pension. Dels är det dyrt att äta i franska skidorter och dels är det svårt att få bord.</p><p></p><p>Därför så tycker jag att om man ändå vill till frankrike så kan man lika gärna köra UCPA oerhört mycke resa för pengarna.</p><p></p><p>Jag vet inte kanske är det så att man måste göra dom stora orterna i alperna för att verkligen förstå tjusningen med mindre orter som är låg befolkade. Kanske måste man ha pissat mjölksyra på tredalarnas transport sträckor för att man skall inse att det inte är antalet nedfarter som gör en ort utan vädret.</p><p></p><p>Jag vill inte låta som den gamla bittra gubben men jag tror du kommer ha en bra resa vart du än åker och jag är övertygad om att du kommer ha en lista med bra och dåligt.</p><p></p><p>Tycker ändå att du skall åka till Schweitz eller Österrike.</p><p></p><p>Ischgl tycker jag faktiskt är en oerhört underskattad ort som har en bra by och mycke åkning. Jag har inte vart där på ett par år så jag vet inte hur illa det är med överbefolkningen där dock har jag hört att Österrike drabbats av mycke ryssar de senaste åren. Turismen från öst är ett problem då dom redan hårt belastade orterna belastas ännu hårdare.</p><p></p><p>Tex</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 371907, member: 73781"] Visst vill du ha "the big stuff" så är väl Val'disere ett bra alternativ. Jag fick aldrig åkt speciellt mycke när jag var där (halvdag innan jag skada mig) men det såg riktigt bra ut. Men precis som övriga stora franska ställen så lider det av extrem över befolkning. Jag gillar korta liftköer. Jag gillar att inte trängas med andra. Jag gillar att kunna glida in på en resturang och äta gott utan att behöva boka bord kvällen innan. Skall du åka till Frankrike så glöm konceptet att gå ut och äta. Boka antingen lägenhet och laga mat själv eller halv pension. Dels är det dyrt att äta i franska skidorter och dels är det svårt att få bord. Därför så tycker jag att om man ändå vill till frankrike så kan man lika gärna köra UCPA oerhört mycke resa för pengarna. Jag vet inte kanske är det så att man måste göra dom stora orterna i alperna för att verkligen förstå tjusningen med mindre orter som är låg befolkade. Kanske måste man ha pissat mjölksyra på tredalarnas transport sträckor för att man skall inse att det inte är antalet nedfarter som gör en ort utan vädret. Jag vill inte låta som den gamla bittra gubben men jag tror du kommer ha en bra resa vart du än åker och jag är övertygad om att du kommer ha en lista med bra och dåligt. Tycker ändå att du skall åka till Schweitz eller Österrike. Ischgl tycker jag faktiskt är en oerhört underskattad ort som har en bra by och mycke åkning. Jag har inte vart där på ett par år så jag vet inte hur illa det är med överbefolkningen där dock har jag hört att Österrike drabbats av mycke ryssar de senaste åren. Turismen från öst är ett problem då dom redan hårt belastade orterna belastas ännu hårdare. Tex [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Cervinia, bra eller dåligt? Börjar bli orolig!
Tillbaka
Topp