Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Cervinia/Zermatt och Corona (viruset, inte fulölen)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snowdaddy" data-source="post: 1201770" data-attributes="member: 169326"><p>Tycker det kan vara värt att tänka på att en normal influensaepidemi har en dödlighet på ca 0,1%. Det går dessutom att vaccinera sig och skydda högriskgrupper då. Ju fler som smittas desto jobbigare för sjukvården att hänga med och ge vård.</p><p></p><p>Naturligtvis kommer det inte gå så illa som vid Spanska sjukan, då dog ca 2,5% av de som smittades av viruset. Vi har ju mycket bättre akutvård nu, men det är ju viktigt att så få som möjligt smittas.</p><p></p><p>Som perspektiv kan man ju tänka sig att man skulle låta alla i Sverige smittas av viruset. Då pratar vi om något mellan 160 000 och 360 000 människor som går åt. Det är nog ganska bra att minska smittspridningen så mycket som möjligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snowdaddy, post: 1201770, member: 169326"] Tycker det kan vara värt att tänka på att en normal influensaepidemi har en dödlighet på ca 0,1%. Det går dessutom att vaccinera sig och skydda högriskgrupper då. Ju fler som smittas desto jobbigare för sjukvården att hänga med och ge vård. Naturligtvis kommer det inte gå så illa som vid Spanska sjukan, då dog ca 2,5% av de som smittades av viruset. Vi har ju mycket bättre akutvård nu, men det är ju viktigt att så få som möjligt smittas. Som perspektiv kan man ju tänka sig att man skulle låta alla i Sverige smittas av viruset. Då pratar vi om något mellan 160 000 och 360 000 människor som går åt. Det är nog ganska bra att minska smittspridningen så mycket som möjligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Cervinia/Zermatt och Corona (viruset, inte fulölen)
Tillbaka
Topp