Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Cervinia/Zermatt och Corona (viruset, inte fulölen)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snowdaddy" data-source="post: 1201806" data-attributes="member: 169326"><p>Sjukvårdskostnaden för intensivvårdsplatser begränsas väl eventuellt av tillgången på platser. Vi har bara ca 500 platser i Sverige. Vid en full epidemi i Sverige räknar man på att ca 100.000 behöver intensivvård. Inte alla på en gång kanske, men ändå. Det blir många extraplatser att skaka fram och betala för.</p><p></p><p>Tror att ett vårddygn på en normal IVA plats kostar mellan 20.000 och 40.000 kr per dygn och patient, fast kostnaden varier såklart med hur allvarligt tillståndet är. Det blir säkert även billigare om man lägger in folk i gymnastiksalar eller på hotell. Problemet blir väl att snabbt köpa in extra utrustning som måste ut över allt.</p><p></p><p>Jag tippar på att det blir billigare att försöka begränsa smittan hur som helst, men jag är ju långt från någon expert.</p><p></p><p>Edit: tänker också att det måste vara bra om spridningen blir så långsam som möjligt så att systemet hinner med att ta hand om sjuka.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snowdaddy, post: 1201806, member: 169326"] Sjukvårdskostnaden för intensivvårdsplatser begränsas väl eventuellt av tillgången på platser. Vi har bara ca 500 platser i Sverige. Vid en full epidemi i Sverige räknar man på att ca 100.000 behöver intensivvård. Inte alla på en gång kanske, men ändå. Det blir många extraplatser att skaka fram och betala för. Tror att ett vårddygn på en normal IVA plats kostar mellan 20.000 och 40.000 kr per dygn och patient, fast kostnaden varier såklart med hur allvarligt tillståndet är. Det blir säkert även billigare om man lägger in folk i gymnastiksalar eller på hotell. Problemet blir väl att snabbt köpa in extra utrustning som måste ut över allt. Jag tippar på att det blir billigare att försöka begränsa smittan hur som helst, men jag är ju långt från någon expert. Edit: tänker också att det måste vara bra om spridningen blir så långsam som möjligt så att systemet hinner med att ta hand om sjuka. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Cervinia/Zermatt och Corona (viruset, inte fulölen)
Tillbaka
Topp