Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Cervinia/Zermatt och Corona (viruset, inte fulölen)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snowdaddy" data-source="post: 1201814" data-attributes="member: 169326"><p>Håller med om att det är svårt att stoppa spridning. Fast de siffror som det använder innebär att 20% av befolkningen smittas. Om hela befolkningen skulle smittas skulle vi behöva ca 500.000 vårdplatser. Vid Spanska sjukan smittades 33% tror jag.</p><p></p><p>Jag är helt med på att göra meningslösa och kostsamma åtgärder bara är dumt. Det kan till exempel ifrågasättas om det är vettigt att stänga skolor vid ett tidigt skede.</p><p></p><p>Det är ju knasigt att folk åker på semester och sedan tar med sig smittan hem utan att de informeras, om så har varit fallet. Jag var själv och åkte med familjen på sportlovet. Hade vi haft en bokad resa till Italien tror jag inte vi hade reagerat särskilt på det då.</p><p></p><p>Förhoppningsvis är ju mortalitetsgraden mer mot 1% och spridningen sägs ju ha avstannat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snowdaddy, post: 1201814, member: 169326"] Håller med om att det är svårt att stoppa spridning. Fast de siffror som det använder innebär att 20% av befolkningen smittas. Om hela befolkningen skulle smittas skulle vi behöva ca 500.000 vårdplatser. Vid Spanska sjukan smittades 33% tror jag. Jag är helt med på att göra meningslösa och kostsamma åtgärder bara är dumt. Det kan till exempel ifrågasättas om det är vettigt att stänga skolor vid ett tidigt skede. Det är ju knasigt att folk åker på semester och sedan tar med sig smittan hem utan att de informeras, om så har varit fallet. Jag var själv och åkte med familjen på sportlovet. Hade vi haft en bokad resa till Italien tror jag inte vi hade reagerat särskilt på det då. Förhoppningsvis är ju mortalitetsgraden mer mot 1% och spridningen sägs ju ha avstannat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Cervinia/Zermatt och Corona (viruset, inte fulölen)
Tillbaka
Topp