Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Cervinia/Zermatt och Corona (viruset, inte fulölen)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1202054" data-attributes="member: 161446"><p>För mig blir det franska alperna med buss på fredag. UCPA har inte ställt in (än), och därmed ingen återbetalning. Men jag såg nyheterna igår och då var det 1600 smittade i Frankrike, men dom sade också att siffrorna ska ses i relation till befolkningsmängd. Så... lite perspektiv:</p><p></p><p>Frankrike har 7ggr fler innevånare än Sverige</p><p>Med 350 vs 1600 smittade har alltså Sverige högre koncentration av smittade än Frankrike.</p><p></p><p>Men det blir mer intressant om man kollar just Stockholm där jag bor.</p><p>Frankrike har 70ggr fler innevånare än Stockholm.</p><p>Med 205 smittade har alltså Stockholm runt 10ggr högre koncentration av Corona än hela Frankrike. Kanske äpplen och päron, men ändå.</p><p></p><p>Så visst handlar det mer om VAD man gör och hur, än VAR man gör det. Hemma är man på gymmet, handlar i affärer, åker kollektivt. På alla ställena exponeras man av flk som i sin tur mött massa andra, hämtat barn på dagis, och sen kladdar på gymutrustning, nyser på tunnelbanan m.m.</p><p>På skidresan delar jag EN buss med ETT gäng personer, och bor på ett centra med ett stort gäng människor från hela världen, men som inte gör så mycket annat än åker skidor och hänger med varandra. Förhoppningsvis folk som är friska nog att åka skidor iaf, till skillnad från alla snorlobbar man möter i Stockholms kollektivtrafik just nu.</p><p></p><p>Så vilken plats är jag mest/minst exponerad för smitta? Stockholm eller franska alperna? Det får tiden utvisa. Förhoppningsvis för jag inte med mig smitta åt något håll, men jag tror jag kommer exponeras för färre personer på resan än hemma iaf.</p><p></p><p>Sen hoppas jag slippa näthat från alla "bror duktig" som tycker man ska ställa in sin resa på egen bekostnad. Jag följer researrangörens beslut och UD's direktiv. Och kommer att vara noga med hygien, sunt förnuft och inte springa runt på stan där nere och pussa på alla jag möter. I skidbacken håller jag avstånd till andra iallafall, även i grupperna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1202054, member: 161446"] För mig blir det franska alperna med buss på fredag. UCPA har inte ställt in (än), och därmed ingen återbetalning. Men jag såg nyheterna igår och då var det 1600 smittade i Frankrike, men dom sade också att siffrorna ska ses i relation till befolkningsmängd. Så... lite perspektiv: Frankrike har 7ggr fler innevånare än Sverige Med 350 vs 1600 smittade har alltså Sverige högre koncentration av smittade än Frankrike. Men det blir mer intressant om man kollar just Stockholm där jag bor. Frankrike har 70ggr fler innevånare än Stockholm. Med 205 smittade har alltså Stockholm runt 10ggr högre koncentration av Corona än hela Frankrike. Kanske äpplen och päron, men ändå. Så visst handlar det mer om VAD man gör och hur, än VAR man gör det. Hemma är man på gymmet, handlar i affärer, åker kollektivt. På alla ställena exponeras man av flk som i sin tur mött massa andra, hämtat barn på dagis, och sen kladdar på gymutrustning, nyser på tunnelbanan m.m. På skidresan delar jag EN buss med ETT gäng personer, och bor på ett centra med ett stort gäng människor från hela världen, men som inte gör så mycket annat än åker skidor och hänger med varandra. Förhoppningsvis folk som är friska nog att åka skidor iaf, till skillnad från alla snorlobbar man möter i Stockholms kollektivtrafik just nu. Så vilken plats är jag mest/minst exponerad för smitta? Stockholm eller franska alperna? Det får tiden utvisa. Förhoppningsvis för jag inte med mig smitta åt något håll, men jag tror jag kommer exponeras för färre personer på resan än hemma iaf. Sen hoppas jag slippa näthat från alla "bror duktig" som tycker man ska ställa in sin resa på egen bekostnad. Jag följer researrangörens beslut och UD's direktiv. Och kommer att vara noga med hygien, sunt förnuft och inte springa runt på stan där nere och pussa på alla jag möter. I skidbacken håller jag avstånd till andra iallafall, även i grupperna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Cervinia/Zermatt och Corona (viruset, inte fulölen)
Tillbaka
Topp