Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Cervinia/Zermatt och Corona (viruset, inte fulölen)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1202442" data-attributes="member: 77701"><p>Första dagen av karantän i Les Menuires är avklarad. Solen skiner, jag och karantänkompisen gick en sju kilometers promenad längs floden, mötte kanske 10 pers på 1,5 timme – alla hälsar på varandra men håller respektfullt avstånd. Inte sett vare sig gendarmer eller militärer, byn är så utspridd och folktom att jag misstänker att de lägger sina resurser på annat håll. Skrev med en polare som bor i Cham som rapporterade att där är det poliser överallt och man måste ha med sig intyg om man ska lämna sin bostad. Känns som att jag utifrån rådande förutsättningar inte kan vistas på någon bättre plats än här just nu.</p><p>Vi skämtar om att köra en karantänversion av Whammageddon – se hur många dagar vi kan gå ut och gå innan vi träffar på någon polis eller gendarm som vill se intyg. Oavsett blir det till att ta med sig papper från och med nu, för det känns onödigt att dra på sig böter när det inte finns några jobb och ingen inkomst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1202442, member: 77701"] Första dagen av karantän i Les Menuires är avklarad. Solen skiner, jag och karantänkompisen gick en sju kilometers promenad längs floden, mötte kanske 10 pers på 1,5 timme – alla hälsar på varandra men håller respektfullt avstånd. Inte sett vare sig gendarmer eller militärer, byn är så utspridd och folktom att jag misstänker att de lägger sina resurser på annat håll. Skrev med en polare som bor i Cham som rapporterade att där är det poliser överallt och man måste ha med sig intyg om man ska lämna sin bostad. Känns som att jag utifrån rådande förutsättningar inte kan vistas på någon bättre plats än här just nu. Vi skämtar om att köra en karantänversion av Whammageddon – se hur många dagar vi kan gå ut och gå innan vi träffar på någon polis eller gendarm som vill se intyg. Oavsett blir det till att ta med sig papper från och med nu, för det känns onödigt att dra på sig böter när det inte finns några jobb och ingen inkomst. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Cervinia/Zermatt och Corona (viruset, inte fulölen)
Tillbaka
Topp