Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Cham Rulez!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChamDude" data-source="post: 17462" data-attributes="member: 28299"><p>Det var väldans många skidorter det Leder... Men ändock saknas det en hel del. Framförallt i Sydamerika o Nya Zeeland saknas det va...?</p><p>Jag lyckades dock hitta en som jag inte bevistat och du får gärna berätta mer om denna skidort vid namn Flumserberg. Har dock svängt förbi den i mina omsusade resor i Schweiz.</p><p></p><p>Klämmer in några korta recensioner på skidorterna:</p><p>Arinsal, - litet flackområde</p><p>El Tarter Soldeu – mindre flackområde</p><p>Pas de la Casa, Pal, - En bra pist, inge mer</p><p>Abtenau, - parkeringsplats</p><p>Alpbach , - parkeringsplats</p><p>Axamer, - Faktiskt en del brant men för små berg</p><p>Badgastein, - Nybörjarnas paradis</p><p>Bad Kleinkirchheim, - parkeringsplats</p><p>Brand, - parkeringsplats</p><p>Ehrwald, - parkeringsplats</p><p>Ellmau, - Har en bra pub I alla fall</p><p>Fieberbrunn, - parkeringsplats</p><p>Filzmoos, - parkeringsplats</p><p>Finkenberg, - kan man hyra traktor, plus för det</p><p>Flachau, - Du hör på namnet - flackt</p><p>Fugen, - parkeringsplats</p><p>Galtur, - bra stripphak</p><p>Gaschurn, - Årets komet…tssssss….</p><p>Haus, - lägg av..</p><p>Hopfgarten, - parkeringsplats</p><p>Ischgl, - förstår fortfarande inte hur det kan gå så feta laviner på ett så flackt hak…?</p><p>Kaprun, - Brant tåg i alla fall…</p><p>Kirchdorf, - parkeringsplats</p><p>Kitzbühel, - Jaa, Hahnenkamm är ju skoj att köra störtlopp i…men sen då?</p><p>Kuhtai, - Intressant ställe, men inget för riktigt fullvuxna..</p><p>Lermoos, - parkeringsplats</p><p>Mallnitz, - parkeringsplats</p><p>Mayrhofen, - Finns ett o annat obstlerhak som kan vara värt ett besök</p><p>Niederau, - parkeringsplats</p><p>Oberau, - parkeringsplats</p><p>Obergurgl, - mkt snö, men så länge det är Österrike är det fortfarande för små o flacka berg</p><p>Obertauern – Obstler på meter </p><p>Pitztal – Tidiga åk</p><p>Rauris – Njaaaeee..</p><p>Saalbach – Hahahaaaaa… Skojar ni?</p><p>Scheffau - parkeringsplats</p><p>Schladming – Pratar vi tennis eller?</p><p>Seefeld – Pratar vi längdåkning nu?</p><p>Serfaus - parkeringsplats</p><p>Sölden – Tidiga åk</p><p>St Anton – Wow, brant o mkt snö…Tsssss….</p><p>St Johann im Pongau - parkeringsplats</p><p>St Johann in Tirol - parkeringsplats</p><p>St Michael - parkeringsplats</p><p>St Wolfgang - parkeringsplats</p><p>Wagrain - parkeringsplats</p><p>Waidring - parkeringsplats</p><p>Westendorf - parkeringsplats</p><p>Zell am See – Fin sjö…</p><p>Zell am Ziller – Lågt lågt lågt…</p><p>Borovets –galna kosovoserber</p><p>Pamporovo - parkeringsplats</p><p>Blue Mountain resort – Sälen i Repris</p><p>Val d"Isère – Endast för flackåkare</p><p>Resten har jag inte tid att recensera idag. Observera, min tid är dyrbar och ni ska vara glada jag slösar lite av den på er!</p><p></p><p>CD -- Follow The Leader --</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChamDude, post: 17462, member: 28299"] Det var väldans många skidorter det Leder... Men ändock saknas det en hel del. Framförallt i Sydamerika o Nya Zeeland saknas det va...? Jag lyckades dock hitta en som jag inte bevistat och du får gärna berätta mer om denna skidort vid namn Flumserberg. Har dock svängt förbi den i mina omsusade resor i Schweiz. Klämmer in några korta recensioner på skidorterna: Arinsal, - litet flackområde El Tarter Soldeu – mindre flackområde Pas de la Casa, Pal, - En bra pist, inge mer Abtenau, - parkeringsplats Alpbach , - parkeringsplats Axamer, - Faktiskt en del brant men för små berg Badgastein, - Nybörjarnas paradis Bad Kleinkirchheim, - parkeringsplats Brand, - parkeringsplats Ehrwald, - parkeringsplats Ellmau, - Har en bra pub I alla fall Fieberbrunn, - parkeringsplats Filzmoos, - parkeringsplats Finkenberg, - kan man hyra traktor, plus för det Flachau, - Du hör på namnet - flackt Fugen, - parkeringsplats Galtur, - bra stripphak Gaschurn, - Årets komet…tssssss…. Haus, - lägg av.. Hopfgarten, - parkeringsplats Ischgl, - förstår fortfarande inte hur det kan gå så feta laviner på ett så flackt hak…? Kaprun, - Brant tåg i alla fall… Kirchdorf, - parkeringsplats Kitzbühel, - Jaa, Hahnenkamm är ju skoj att köra störtlopp i…men sen då? Kuhtai, - Intressant ställe, men inget för riktigt fullvuxna.. Lermoos, - parkeringsplats Mallnitz, - parkeringsplats Mayrhofen, - Finns ett o annat obstlerhak som kan vara värt ett besök Niederau, - parkeringsplats Oberau, - parkeringsplats Obergurgl, - mkt snö, men så länge det är Österrike är det fortfarande för små o flacka berg Obertauern – Obstler på meter Pitztal – Tidiga åk Rauris – Njaaaeee.. Saalbach – Hahahaaaaa… Skojar ni? Scheffau - parkeringsplats Schladming – Pratar vi tennis eller? Seefeld – Pratar vi längdåkning nu? Serfaus - parkeringsplats Sölden – Tidiga åk St Anton – Wow, brant o mkt snö…Tsssss…. St Johann im Pongau - parkeringsplats St Johann in Tirol - parkeringsplats St Michael - parkeringsplats St Wolfgang - parkeringsplats Wagrain - parkeringsplats Waidring - parkeringsplats Westendorf - parkeringsplats Zell am See – Fin sjö… Zell am Ziller – Lågt lågt lågt… Borovets –galna kosovoserber Pamporovo - parkeringsplats Blue Mountain resort – Sälen i Repris Val d"Isère – Endast för flackåkare Resten har jag inte tid att recensera idag. Observera, min tid är dyrbar och ni ska vara glada jag slösar lite av den på er! CD -- Follow The Leader -- [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Cham Rulez!
Tillbaka
Topp