Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Chamonix 13/14
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Olindby" data-source="post: 1019701" data-attributes="member: 81663"><p>Hej, har bott här mer än 2 år nu året runt så känner till området okej även fast det är väldigt stort. Att tura går det att göra överallt i Chamonix, kan rekomendera Mont Blanc and the Aiguilles Rouges: A Guide for Skiers, den guidar alla åk i hela mont blanc massivet och förklarar hur, var och när. Det finns åk att åka överallt, lättillgängliga på en kort tur eller haik och svårtillgängliga som kräver goda bergs kunskaper. </p><p></p><p>Liftkort bor du köpa över internet i oktober fram till mitten på november, så har det funkat de åren jag varit här, då får du ca 40 procent off än om det köps under säsongen det är ifall du vill ha ett unlimited kort ifall du vill ha le pass så får du det väldigt billigt när du har ett säsongs kontrakt (franskt) priset ligger på ca 400 eur, då är inte aiguille du midi, toppen på Grand monte eller courmayeur inkluderat , du kan även komma ner i oktober och köpa det här så klart. För att hitta jobb är det bra att vara här i oktober eller november men inte ett måste. Det ända jobben jag vet att du får ett liftkort genom är pistvakt eller jobba i lifthuset, om det inte är interessant så köp ett.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Olindby, post: 1019701, member: 81663"] Hej, har bott här mer än 2 år nu året runt så känner till området okej även fast det är väldigt stort. Att tura går det att göra överallt i Chamonix, kan rekomendera Mont Blanc and the Aiguilles Rouges: A Guide for Skiers, den guidar alla åk i hela mont blanc massivet och förklarar hur, var och när. Det finns åk att åka överallt, lättillgängliga på en kort tur eller haik och svårtillgängliga som kräver goda bergs kunskaper. Liftkort bor du köpa över internet i oktober fram till mitten på november, så har det funkat de åren jag varit här, då får du ca 40 procent off än om det köps under säsongen det är ifall du vill ha ett unlimited kort ifall du vill ha le pass så får du det väldigt billigt när du har ett säsongs kontrakt (franskt) priset ligger på ca 400 eur, då är inte aiguille du midi, toppen på Grand monte eller courmayeur inkluderat , du kan även komma ner i oktober och köpa det här så klart. För att hitta jobb är det bra att vara här i oktober eller november men inte ett måste. Det ända jobben jag vet att du får ett liftkort genom är pistvakt eller jobba i lifthuset, om det inte är interessant så köp ett. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Chamonix 13/14
Tillbaka
Topp