Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
chamonix 2011/2012
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Zorro" data-source="post: 922162" data-attributes="member: 32884"><p>Hittar du inget rikitgt bra här hemma rekommenderar jag att köpa skidor nere i Chamonix. Inte dyrare, lite billigare om något skulle jag nog säga. Största anledningen är att om något krånglar kan du gå tillbaka och få hjälp och pajar skidorna, (skidor tenderar att falla i bitar) så kan du ofta få ut ersättning, nya skidor, vilket är mycket jobbigare att få i Sverige när du är i Frankrike. Vill du köpa billigare, kan du alltid köpa på sportkonrad som har det mesta.</p><p>Sen vet jag inte hur mycket du åkt innan och vad du planerar göra i Chamonix och vilken budget du ha för skidor osv? Kan vara bra och åka nere och prata med folket man ska åka med och sen bestämma vad det är för skidor man tror man kommer ha bäst användning för där nere. Ska man börja tura mycket, (rekommenderar varmt) eller ska man endast vara i systemet. Ska man köpa separata turskidor eller köra nån slags kombo.</p><p>Inget att tänka för mycket på, sluta frät huvudet. </p><p></p><p>Perra88</p><p>Det finns en skidshop som ligger i Chamonix Sud på andra sidan mot bowlingen/busstationen. Där jobbade en polare 06/07, han snackade ingen franska men jobbat i skidshop innan. Du kan ju höra där. Verkade som ett sweet jobb för några år sen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Zorro, post: 922162, member: 32884"] Hittar du inget rikitgt bra här hemma rekommenderar jag att köpa skidor nere i Chamonix. Inte dyrare, lite billigare om något skulle jag nog säga. Största anledningen är att om något krånglar kan du gå tillbaka och få hjälp och pajar skidorna, (skidor tenderar att falla i bitar) så kan du ofta få ut ersättning, nya skidor, vilket är mycket jobbigare att få i Sverige när du är i Frankrike. Vill du köpa billigare, kan du alltid köpa på sportkonrad som har det mesta. Sen vet jag inte hur mycket du åkt innan och vad du planerar göra i Chamonix och vilken budget du ha för skidor osv? Kan vara bra och åka nere och prata med folket man ska åka med och sen bestämma vad det är för skidor man tror man kommer ha bäst användning för där nere. Ska man börja tura mycket, (rekommenderar varmt) eller ska man endast vara i systemet. Ska man köpa separata turskidor eller köra nån slags kombo. Inget att tänka för mycket på, sluta frät huvudet. Perra88 Det finns en skidshop som ligger i Chamonix Sud på andra sidan mot bowlingen/busstationen. Där jobbade en polare 06/07, han snackade ingen franska men jobbat i skidshop innan. Du kan ju höra där. Verkade som ett sweet jobb för några år sen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
chamonix 2011/2012
Tillbaka
Topp