Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
chamonix 2011/2012
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Erika87" data-source="post: 923559" data-attributes="member: 119883"><p>Alltså man blir ju bara mer och mer förvirrad! Detta fick jag från mitt försäkringsbolag:</p><p>"Att vara borta 1 år kostar 5610kr</p><p>Du tecknar en reseförlängning från utresedatum till hemresedatum. Vi tar inte betalt för dom första 45 dagarna.</p><p>Vi kan inte erbjuda en försäkring som sträcker sig längre än ett år i taget.</p><p>Jag tycker att du ska utöka ditt reseskydd. Vi har en tilläggsförsäkring som ger dig bl.a:</p><p>- Avbeställningsskydd</p><p>- Personförseningsskydd</p><p>- Bagageförseningsskydd</p><p>- Självriskskydd</p><p>- Ev ersättningsresa</p><p>- Utökad ersättningsnivå för bagage (från 30000 till 50000 för egendom som du har med dig)</p><p>De tillägget har en årspremie på 600kr</p><p>Om du tar det tillägget samt tecknar en olycksfallsförsäkring, då har du det bästa reseskyddet vi kan erbjuda.</p><p>En olycksfallsförsäkring gäller även vid utlandsvistelse upp till ett år. Den ger dig ersättning vid bestående men/skador efter ett olycksfall.</p><p>Kostnaden för olycksfall är 427kr för ett år."</p><p></p><p>Ni som gjort ett antal säsonger förut vad har ni tecknat? Det känns som att förlängd reseförsäkring plus carte niege borde räcka. Däremot tycker jag att 5610 kr för ett års reseförsäkring (och då är de första 45 dagarna som ska ingå borträknade)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Erika87, post: 923559, member: 119883"] Alltså man blir ju bara mer och mer förvirrad! Detta fick jag från mitt försäkringsbolag: "Att vara borta 1 år kostar 5610kr Du tecknar en reseförlängning från utresedatum till hemresedatum. Vi tar inte betalt för dom första 45 dagarna. Vi kan inte erbjuda en försäkring som sträcker sig längre än ett år i taget. Jag tycker att du ska utöka ditt reseskydd. Vi har en tilläggsförsäkring som ger dig bl.a: - Avbeställningsskydd - Personförseningsskydd - Bagageförseningsskydd - Självriskskydd - Ev ersättningsresa - Utökad ersättningsnivå för bagage (från 30000 till 50000 för egendom som du har med dig) De tillägget har en årspremie på 600kr Om du tar det tillägget samt tecknar en olycksfallsförsäkring, då har du det bästa reseskyddet vi kan erbjuda. En olycksfallsförsäkring gäller även vid utlandsvistelse upp till ett år. Den ger dig ersättning vid bestående men/skador efter ett olycksfall. Kostnaden för olycksfall är 427kr för ett år." Ni som gjort ett antal säsonger förut vad har ni tecknat? Det känns som att förlängd reseförsäkring plus carte niege borde räcka. Däremot tycker jag att 5610 kr för ett års reseförsäkring (och då är de första 45 dagarna som ska ingå borträknade) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
chamonix 2011/2012
Tillbaka
Topp