Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Chamonix... börjar bli lite stressad...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Grohl" data-source="post: 138058" data-attributes="member: 34529"><p>Resa ner e inga problem, ring och snacka med någon av resebolagen som kör bussar ner. Skulle tippa på att en sittplats ner skulle kosta runt 800-1000 spänn. Om det nu inte finns bussresa ner så kan man alltid flyga för en relativt billig slant men då kan man kanske inte ta med så mycket packning, därför rekommenderar jag buss istället.</p><p></p><p>När man kommer till cham som bummare så finns det bara ett ställe att bo på och det e chamonix sud. Om man vill kirra boende där så kan man snacka med t.ex Claude som har sitt "office" mitt i Sud. </p><p>FÖr att få lite bättre förklarning var det ligger så man man glida in i den utomordentliga varen South-Bar som också ligger i Sud. Där hänger de flesta av bummarna(dom flesta bummare bor i Sud) och där kan man få hjälp med allt från vägbeskrivningar till fylla.</p><p></p><p>För att fixa ett kvällsjobb så gäller det bara att ligga på, gå och snacka med folk på olika barer o.s.v</p><p>Ett bra sätt att få jobb e att lära känna en helvetes massa kids där nere, spendera sjukt mycket tid i barer och sånna grejjor, det var så jag fixade jobb när jag var där.</p><p></p><p>ha en go säsong!</p><p></p><p>/Jake</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Grohl, post: 138058, member: 34529"] Resa ner e inga problem, ring och snacka med någon av resebolagen som kör bussar ner. Skulle tippa på att en sittplats ner skulle kosta runt 800-1000 spänn. Om det nu inte finns bussresa ner så kan man alltid flyga för en relativt billig slant men då kan man kanske inte ta med så mycket packning, därför rekommenderar jag buss istället. När man kommer till cham som bummare så finns det bara ett ställe att bo på och det e chamonix sud. Om man vill kirra boende där så kan man snacka med t.ex Claude som har sitt "office" mitt i Sud. FÖr att få lite bättre förklarning var det ligger så man man glida in i den utomordentliga varen South-Bar som också ligger i Sud. Där hänger de flesta av bummarna(dom flesta bummare bor i Sud) och där kan man få hjälp med allt från vägbeskrivningar till fylla. För att fixa ett kvällsjobb så gäller det bara att ligga på, gå och snacka med folk på olika barer o.s.v Ett bra sätt att få jobb e att lära känna en helvetes massa kids där nere, spendera sjukt mycket tid i barer och sånna grejjor, det var så jag fixade jobb när jag var där. ha en go säsong! /Jake [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Chamonix... börjar bli lite stressad...
Tillbaka
Topp