Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Chamonix har fått sin snö...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zero" data-source="post: 16404" data-attributes="member: 11938"><p>tja!</p><p></p><p>var i chamonix v.8, innan det började snöa det vill säga (i början på veckan i alla fall) hade först tre dagar sol men då var det väldigt dåligt med snö... men solen värmde dock rätt skönt ändå! Sedan började det att regna snö i två dagar vilket medförde att liftsystemet stängdes av till stora delar, det var bara att vänta och hoppas. Sedan kom det man längtat efter i hela sitt liv... på fredagen, dvs. sista dagen vi var där, sprack himlen upp och det blev sol. Vi begav oss tidigt till Grand Mondte (...) vilket skulle visa sig vara ett bra drag!! I de andra systmen i dalen var det mesta i princip avstängt men där var både "grekliften" och ägget uppe. vi började med att ta ägget upp och sedan åka ner till vänster, uppifrån sett.. jag skojar inte om jag säger att det var över en meter lössnö!! för oss lite mer ovana puderåkare som bara drömt om det, eller sett det på film var det rena havet av snö, nästan för mycket eftersom man ramlade om man försökte svänga i för låg fart. Sedan var mina bindingar inte tillräckligt åtspända så jag fick ägna åtskilliga minuter åt att gräva efter skidor... Hursomhelst var det det mest fantastiska jag upplevt i hela mitt skidåkarliv!!! Vi gjorde två vändor ner på samma ställe på förmiddagen innan det blev dags för lite käk, och då kändes det i hela kroppen vill jag lova! Men på ett bra sätt.. =)</p><p></p><p>Vi såg ockås hur folk kom ner från grekliften och att det såg väldigt fint ut där uppe, men kön var ungefär 2km lång till kabinen så vi skippade det... dessutom var det mesta förmodligen uppåkt vid det här laget med tanke på att hela byn i princip var där! Vi tog istället stolen under kabinen upp och åkte därifrån ända ner till dalen... detta åk bjöd blandat på djup lössnö, uppåkt "puckelpist" lössnö och frym skoggsskidåkning... helst hade man väl velat stanna hela dan i backen men orken tröt så vi drog oss hemmåt... med ett av de finaste skidminne man kan tänka sig..</p><p></p><p>// mattias</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zero, post: 16404, member: 11938"] tja! var i chamonix v.8, innan det började snöa det vill säga (i början på veckan i alla fall) hade först tre dagar sol men då var det väldigt dåligt med snö... men solen värmde dock rätt skönt ändå! Sedan började det att regna snö i två dagar vilket medförde att liftsystemet stängdes av till stora delar, det var bara att vänta och hoppas. Sedan kom det man längtat efter i hela sitt liv... på fredagen, dvs. sista dagen vi var där, sprack himlen upp och det blev sol. Vi begav oss tidigt till Grand Mondte (...) vilket skulle visa sig vara ett bra drag!! I de andra systmen i dalen var det mesta i princip avstängt men där var både "grekliften" och ägget uppe. vi började med att ta ägget upp och sedan åka ner till vänster, uppifrån sett.. jag skojar inte om jag säger att det var över en meter lössnö!! för oss lite mer ovana puderåkare som bara drömt om det, eller sett det på film var det rena havet av snö, nästan för mycket eftersom man ramlade om man försökte svänga i för låg fart. Sedan var mina bindingar inte tillräckligt åtspända så jag fick ägna åtskilliga minuter åt att gräva efter skidor... Hursomhelst var det det mest fantastiska jag upplevt i hela mitt skidåkarliv!!! Vi gjorde två vändor ner på samma ställe på förmiddagen innan det blev dags för lite käk, och då kändes det i hela kroppen vill jag lova! Men på ett bra sätt.. =) Vi såg ockås hur folk kom ner från grekliften och att det såg väldigt fint ut där uppe, men kön var ungefär 2km lång till kabinen så vi skippade det... dessutom var det mesta förmodligen uppåkt vid det här laget med tanke på att hela byn i princip var där! Vi tog istället stolen under kabinen upp och åkte därifrån ända ner till dalen... detta åk bjöd blandat på djup lössnö, uppåkt "puckelpist" lössnö och frym skoggsskidåkning... helst hade man väl velat stanna hela dan i backen men orken tröt så vi drog oss hemmåt... med ett av de finaste skidminne man kan tänka sig.. // mattias [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Chamonix har fått sin snö...
Tillbaka
Topp