Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Chamonix v.4 @ UCPA
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Illuminatus" data-source="post: 921351" data-attributes="member: 128583"><p><strong>Lutar lite åt att man behöver en gnutta tur</strong></p><p></p><p>Tack för en väldigt bra beskrivning och likelse med krogen. Jag kan tänka mig att det är väldigt varierande väderförhållande där nere men vi får hålla tummarna och hoppas på det bästa. </p><p>Och vad jag förstått det som är guiderna där väldigt bra på att hitta snö att åka på oavsett om snötillgångarna är riktigt dåliga, vilket kanske ger en slags garanti. Men man hoppas väll alltid att det ska komma ett rejält snöfall under natten med nysnö redan första dagen men det är kanske något man inte ska hoppas för mycket på utan istället lägga ribban låg...</p><p></p><p>Vi kommer att åka Ski Ordinaire. Jag uppskattar mig själv till nivå Confirmé medans min flickvän ligger runt Perfectionnement men jag kommer eventuellt byta ner mig i grupp eftersom jag åker dit på resa med min flickvän och inte med polarna så att vi åker tillsammans hela veckan och inte ifrån varandra. Vi funderar även på att åka skidskola med guide 50% av tiden just för att bara åka själva men ändå få tillgång till guiden och dess kunskaper. </p><p></p><p>Tack för ett fint svar! </p><p></p><p>/Andreas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Illuminatus, post: 921351, member: 128583"] [b]Lutar lite åt att man behöver en gnutta tur[/b] Tack för en väldigt bra beskrivning och likelse med krogen. Jag kan tänka mig att det är väldigt varierande väderförhållande där nere men vi får hålla tummarna och hoppas på det bästa. Och vad jag förstått det som är guiderna där väldigt bra på att hitta snö att åka på oavsett om snötillgångarna är riktigt dåliga, vilket kanske ger en slags garanti. Men man hoppas väll alltid att det ska komma ett rejält snöfall under natten med nysnö redan första dagen men det är kanske något man inte ska hoppas för mycket på utan istället lägga ribban låg... Vi kommer att åka Ski Ordinaire. Jag uppskattar mig själv till nivå Confirmé medans min flickvän ligger runt Perfectionnement men jag kommer eventuellt byta ner mig i grupp eftersom jag åker dit på resa med min flickvän och inte med polarna så att vi åker tillsammans hela veckan och inte ifrån varandra. Vi funderar även på att åka skidskola med guide 50% av tiden just för att bara åka själva men ändå få tillgång till guiden och dess kunskaper. Tack för ett fint svar! /Andreas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Chamonix v.4 @ UCPA
Tillbaka
Topp