Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Chamonix vs Verbier vs ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Schiia" data-source="post: 989094" data-attributes="member: 138065"><p>Tjena.</p><p>Jag är uppvuxen i Chamonix och har i vuxen ålder gjort 2 säsonger i Verbier.</p><p>Efter vad du efterfrågar, park prio 1 och offpist till dig är Verbier perfekt!</p><p></p><p>Parken brukar vara i fullgott skick i början av februari i Verbier, medans det som kallas park i Chamonix är ett skämt!</p><p>Dessutom är Chamonix uppbyggt på det sättet att det finns 6 olika liftsystem som alla inte är sammanlänkade vilket gör att om din grabb vill åka lite park varje dag måste ni åka till samma system hela veckan vilket enligt mig är ett väldigt resursslöseri!</p><p></p><p>Offpistdelen är dessutom väldigt smidig i Verbier, lite glacierer och lättåtkomligt! Chamonix är gryyymt om man kan området men kan man inte det behöver du en guide så du inte hamnar i glacierspicka.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Schiia, post: 989094, member: 138065"] Tjena. Jag är uppvuxen i Chamonix och har i vuxen ålder gjort 2 säsonger i Verbier. Efter vad du efterfrågar, park prio 1 och offpist till dig är Verbier perfekt! Parken brukar vara i fullgott skick i början av februari i Verbier, medans det som kallas park i Chamonix är ett skämt! Dessutom är Chamonix uppbyggt på det sättet att det finns 6 olika liftsystem som alla inte är sammanlänkade vilket gör att om din grabb vill åka lite park varje dag måste ni åka till samma system hela veckan vilket enligt mig är ett väldigt resursslöseri! Offpistdelen är dessutom väldigt smidig i Verbier, lite glacierer och lättåtkomligt! Chamonix är gryyymt om man kan området men kan man inte det behöver du en guide så du inte hamnar i glacierspicka. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Chamonix vs Verbier vs ?
Tillbaka
Topp