Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Champoluc eller Sestriere
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ivo del Scandi" data-source="post: 1320971" data-attributes="member: 166682"><p>För egen del skulle jag hellre spendera en månad nere i Aostadalen.</p><p>Dels blir boende och mat mycket billigare (och mer genuint) men då kan man åka där det för tillfället är bäst snö.</p><p></p><p>Snöläget skiljer ganska rejält i lilla Aostadalen och just Champoluc ligger i nederbördskugga (dvs färre puderdagar).</p><p></p><p>Störst chans till puder hittar du istället i Crevacol, Courmayer, La Thuile eller nere i Champorcher (om snön kommer från syd/öst).</p><p></p><p>Sen är den stora frågan vilket liftkort du ska ha för 1 mån åkning. Räknar du hem ett säsongskort? (det stora Aostakortet som gäller i alla orter kostar typ 1700 euro).</p><p></p><p>För egen del skulle jag köpa lilla Magic Pass Aosta som gäller 6 valfria dagar i Chamois, Crevacol, Champorcher mfl. kostar endast 100 Euro. </p><p>Sen komplettera upp med dagskort i övriga anläggningar. </p><p></p><p>Och självklart dra på hudarna för att utforska alla intressanta Rifugios i Aostadalen (kanske upp mot hälften av dagarna)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ivo del Scandi, post: 1320971, member: 166682"] För egen del skulle jag hellre spendera en månad nere i Aostadalen. Dels blir boende och mat mycket billigare (och mer genuint) men då kan man åka där det för tillfället är bäst snö. Snöläget skiljer ganska rejält i lilla Aostadalen och just Champoluc ligger i nederbördskugga (dvs färre puderdagar). Störst chans till puder hittar du istället i Crevacol, Courmayer, La Thuile eller nere i Champorcher (om snön kommer från syd/öst). Sen är den stora frågan vilket liftkort du ska ha för 1 mån åkning. Räknar du hem ett säsongskort? (det stora Aostakortet som gäller i alla orter kostar typ 1700 euro). För egen del skulle jag köpa lilla Magic Pass Aosta som gäller 6 valfria dagar i Chamois, Crevacol, Champorcher mfl. kostar endast 100 Euro. Sen komplettera upp med dagskort i övriga anläggningar. Och självklart dra på hudarna för att utforska alla intressanta Rifugios i Aostadalen (kanske upp mot hälften av dagarna) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Champoluc eller Sestriere
Tillbaka
Topp