Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Champoluc eller Sestriere
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1320999" data-attributes="member: 118552"><p>Ja, kanske det, jag var där en vecka och sen var jag där några år senare på utflykt från Briancon. Om man tittar på en karta över vad som ska ingå i Via Lattea så kan man bli besviken när denna vintergata inte hänger ihop pga snöbrist. Men det kan ha varit två år med dålig snötillgång. Och kanske hade jag otur med restaurangerna i byn? Erkänner att jag generaliserar från en mycket begränsad erfarenhet.</p><p></p><p>Visst är St Anton överbefolkat om man inte drar sig utåt periferin till Lech och vidare Warth Schröcken.. Skulle inte rekommendera St Anton för piståkning. Som du säger, för mycket folk.</p><p></p><p>Val Thorens har jag mycket bättre erfarenheter av (eller haft mer tur med snö etc?). Visst är det folk där också men enorma ytor pistade backar. Kan rekommenderas för piståkning. Åkningen från Cime de Charon ner till byn eller över till Orelle skulle nog bara Killian Jornet kalla platt.</p><p></p><p>Sauze D'Oulx och Sestriere kändes mer som Åre, inte så stor variation av nerfarter där inte. Montgenevre är trevligt. Inte ens sammantaget är dock åkningen i Via Lattea i en helt annan (och lägre) division än i större orter som de nämnda ovan.</p><p></p><p>Vill man se den här delen av Alperna är det väl bättre att bo i Briancon, där man når mycket större områden än när man utgår från Sestriere?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1320999, member: 118552"] Ja, kanske det, jag var där en vecka och sen var jag där några år senare på utflykt från Briancon. Om man tittar på en karta över vad som ska ingå i Via Lattea så kan man bli besviken när denna vintergata inte hänger ihop pga snöbrist. Men det kan ha varit två år med dålig snötillgång. Och kanske hade jag otur med restaurangerna i byn? Erkänner att jag generaliserar från en mycket begränsad erfarenhet. Visst är St Anton överbefolkat om man inte drar sig utåt periferin till Lech och vidare Warth Schröcken.. Skulle inte rekommendera St Anton för piståkning. Som du säger, för mycket folk. Val Thorens har jag mycket bättre erfarenheter av (eller haft mer tur med snö etc?). Visst är det folk där också men enorma ytor pistade backar. Kan rekommenderas för piståkning. Åkningen från Cime de Charon ner till byn eller över till Orelle skulle nog bara Killian Jornet kalla platt. Sauze D'Oulx och Sestriere kändes mer som Åre, inte så stor variation av nerfarter där inte. Montgenevre är trevligt. Inte ens sammantaget är dock åkningen i Via Lattea i en helt annan (och lägre) division än i större orter som de nämnda ovan. Vill man se den här delen av Alperna är det väl bättre att bo i Briancon, där man når mycket större områden än när man utgår från Sestriere? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Champoluc eller Sestriere
Tillbaka
Topp