Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Chansa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Avoriaz" data-source="post: 193011" data-attributes="member: 42684"><p>Jag var i Chamonix förra året och skulle faktist inte kunna rekommendera det i någon större utsträckning. Det finns fin offpist i Grand Montets och sen finns givetvis Auigulle du midi (guide krävs) som är något att ha men t.ex en park får du inte tag på och den övriga åkningen var inte direkt vad jag hoppats på om jag skall vara ärlig. Det är en rolig ort om man kan betala för guide och om snön faller som den ska. Dessutom så var den "lätt tillgängliga" offpist som fanns uppåkt på 2-3 timmar så det gäller att vara med när det väl snöar. Väldigt roligt och rikt uteliv får jag medge att dem har. Finns fin afterski, roliga nattklubbar (finns strippklubb) och riktigt sköna barer. Dock så är (som jag sa innan) inte skidåkningen enligt mig den bästa och ett extra minus till köer i kabinliftar samt bussar. Kan inte uttala mig om St. anton eftersom ja inte varit där men om ni funderar på cham så kanske ni ska tänka efter vad ni prioriterar mest. </p><p></p><p>Lycka till // Avo</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Avoriaz, post: 193011, member: 42684"] Jag var i Chamonix förra året och skulle faktist inte kunna rekommendera det i någon större utsträckning. Det finns fin offpist i Grand Montets och sen finns givetvis Auigulle du midi (guide krävs) som är något att ha men t.ex en park får du inte tag på och den övriga åkningen var inte direkt vad jag hoppats på om jag skall vara ärlig. Det är en rolig ort om man kan betala för guide och om snön faller som den ska. Dessutom så var den "lätt tillgängliga" offpist som fanns uppåkt på 2-3 timmar så det gäller att vara med när det väl snöar. Väldigt roligt och rikt uteliv får jag medge att dem har. Finns fin afterski, roliga nattklubbar (finns strippklubb) och riktigt sköna barer. Dock så är (som jag sa innan) inte skidåkningen enligt mig den bästa och ett extra minus till köer i kabinliftar samt bussar. Kan inte uttala mig om St. anton eftersom ja inte varit där men om ni funderar på cham så kanske ni ska tänka efter vad ni prioriterar mest. Lycka till // Avo [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Chansa?
Tillbaka
Topp