Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Chip i skidorna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 147346" data-attributes="member: 13863"><p>Det där var ju himla intressant. Har aldrig hört talas om det tidigare och inte lyckas jag hitta ett jota om det på Ross sajt heller. Om Ross nu hade lanserat ett så banbrytande stöldskydd borde ju halva vitsen med det vara att högljutt tala om det så att skidbanditerna överhuvudtaget inte skulle titta åt Rossar längre ...</p><p></p><p>I teorin är det säkert fullt möjligt att montera in ett liftkortschip i skidan och på så sätt kunna identifera laggen varje gång man passerar en elektronisk liftspärr. I praktiken tror jag nog det skulle fungera mindre bra eftersom det tycks som man inte får vara mer än någon decimeter från spärrens "antenn" för att få kontakt. Men idén är utmärkt!</p><p></p><p>Man ärligt talat tycker jag det låter som ett aprilskämt, men ett riktigt bra!</p><p></p><p>Vad som ytterligare förbryllar mig är alla svar på denna tråd som försvunnit under dagen ... har vi någon Moderator som totalt tappat både humor och självdistans?</p><p></p><p>That´s all folks! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 147346, member: 13863"] Det där var ju himla intressant. Har aldrig hört talas om det tidigare och inte lyckas jag hitta ett jota om det på Ross sajt heller. Om Ross nu hade lanserat ett så banbrytande stöldskydd borde ju halva vitsen med det vara att högljutt tala om det så att skidbanditerna överhuvudtaget inte skulle titta åt Rossar längre ... I teorin är det säkert fullt möjligt att montera in ett liftkortschip i skidan och på så sätt kunna identifera laggen varje gång man passerar en elektronisk liftspärr. I praktiken tror jag nog det skulle fungera mindre bra eftersom det tycks som man inte får vara mer än någon decimeter från spärrens "antenn" för att få kontakt. Men idén är utmärkt! Man ärligt talat tycker jag det låter som ett aprilskämt, men ett riktigt bra! Vad som ytterligare förbryllar mig är alla svar på denna tråd som försvunnit under dagen ... har vi någon Moderator som totalt tappat både humor och självdistans? That´s all folks! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Chip i skidorna
Tillbaka
Topp