Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Chip i skidorna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rasmus" data-source="post: 147362" data-attributes="member: 1340"><p>Ja visst är det så. Att köpa begagnat utan att få med "VISA-kortet" skulle ju väcka misstankar.</p><p></p><p>Ett problem som kommer uppstå är ju dock att det kan komma att bli en del skämmiga ögonblick när någon har köpt en begagnad skida som ingår i systemet utan att veta om att det finns och sedan går larmet när man skall till att ta första åket. 10 securitasvakter kastar sig över en och hela den dagen då det precis har fallit 60cm är förstörd. Enligt svensk lag så finns det ju inget som heter "köpt i god tro" längre så då åker man dit.</p><p></p><p>Tex ett system där man med hjälp av sitt kort kan anmäla sina skidor som stulna på internet skulle fungera enklare kanske. Den som vill köpa ett par skidor kan gå in och söka på skidnumret för att se om de är anmälda stulna. Och igen man skulle direkt bli misstänksam om kortet inte följde med vid en försäljning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rasmus, post: 147362, member: 1340"] Ja visst är det så. Att köpa begagnat utan att få med "VISA-kortet" skulle ju väcka misstankar. Ett problem som kommer uppstå är ju dock att det kan komma att bli en del skämmiga ögonblick när någon har köpt en begagnad skida som ingår i systemet utan att veta om att det finns och sedan går larmet när man skall till att ta första åket. 10 securitasvakter kastar sig över en och hela den dagen då det precis har fallit 60cm är förstörd. Enligt svensk lag så finns det ju inget som heter "köpt i god tro" längre så då åker man dit. Tex ett system där man med hjälp av sitt kort kan anmäla sina skidor som stulna på internet skulle fungera enklare kanske. Den som vill köpa ett par skidor kan gå in och söka på skidnumret för att se om de är anmälda stulna. Och igen man skulle direkt bli misstänksam om kortet inte följde med vid en försäljning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Chip i skidorna
Tillbaka
Topp