Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Chip i skidorna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fiskfan" data-source="post: 147363" data-attributes="member: 57234"><p>fortsättning på mitt tidigare inlägg..</p><p>jag kommer inte ihåg att jag läste något om någon sändare eller chips i skidorna, däremot kände jag igen citatet:</p><p>"Med vår mobilgaranti ser vi till att om du befinner dig på en anläggning som är ansluten till EC-Passage inom 4 timmar efter att du har rapporterat stölden är tillbaka i pisten och åker skidor."</p><p></p><p>Mycket möjligt att jag bara kollade som hastigast och missade den här funktionen om "larm" på skidorna. Men det låter som en bra idé och gör det helt klart mindre attraktivt att försöka sig på att stjäla skidor/brädor.</p><p></p><p>vidare till det här med begagnade köp, så kommer ju onekligen kvitto bli ett "krav" om man nu vill kunna sälja sina skidor/bräda "snabbt o smärtfritt"...</p><p></p><p>sedan föreslår jag att man bör skriva ett köpekontrakt där båda (både köpare och säljare) skriver under, med datum o hela faderuttan, för att på så sätt öka säkerhetskänslan för köparen. Detta är ju inget som kräver speciellt mkt energi och går ganska snabbt att utfärda, och jag tycker (och tror) att detta borde vara nog om eventuella rättsliga problem skulle uppstå. Har en svag känsla att jag hört att något liknande ska va till hjälp från rättskunskapen i gymnasiet...</p><p></p><p>tack för mig!</p><p>/JEns</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fiskfan, post: 147363, member: 57234"] fortsättning på mitt tidigare inlägg.. jag kommer inte ihåg att jag läste något om någon sändare eller chips i skidorna, däremot kände jag igen citatet: "Med vår mobilgaranti ser vi till att om du befinner dig på en anläggning som är ansluten till EC-Passage inom 4 timmar efter att du har rapporterat stölden är tillbaka i pisten och åker skidor." Mycket möjligt att jag bara kollade som hastigast och missade den här funktionen om "larm" på skidorna. Men det låter som en bra idé och gör det helt klart mindre attraktivt att försöka sig på att stjäla skidor/brädor. vidare till det här med begagnade köp, så kommer ju onekligen kvitto bli ett "krav" om man nu vill kunna sälja sina skidor/bräda "snabbt o smärtfritt"... sedan föreslår jag att man bör skriva ett köpekontrakt där båda (både köpare och säljare) skriver under, med datum o hela faderuttan, för att på så sätt öka säkerhetskänslan för köparen. Detta är ju inget som kräver speciellt mkt energi och går ganska snabbt att utfärda, och jag tycker (och tror) att detta borde vara nog om eventuella rättsliga problem skulle uppstå. Har en svag känsla att jag hört att något liknande ska va till hjälp från rättskunskapen i gymnasiet... tack för mig! /JEns [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Chip i skidorna
Tillbaka
Topp