Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Choppa skidor - går det?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Alfakrull" data-source="post: 1061934" data-attributes="member: 84544"><p>Kanske ska göra en till rapport här, jag kom liksom av mig på den fronten när det var skidsäsong.</p><p></p><p>Skidorna har i alla fall börjat ha tendenser till delaminering som jag limmat och det håller väl hyggligt. Det ska sägas att jag inte fått tag i 24h-epoxy i Hemavan heller utan att jag använt epoxy som är brukbar i 2h och härdad på 18h.</p><p></p><p>Jag har skaffat ett par Down cdc3 som fått tjänstgöra huvudsakliga offpistskidor sedan påsk och nu har jag för första gången en referensskida som uppenbart flyter mycket bättre. S7:orna håller ändå ganska bra och det är först i djupare blötsnö (25-40cm) som det börjar haverera och jag behöver kompensera med bakvikt och elvor. I pisten upplever jag som sagt förbättring och det är inte några större problem med att gå upp ordentligt på kant och köra skärande svängar, om det inte skulle vara direkt hårt.</p><p></p><p>Som det ser ut nu kan det bli så att skidan helt enkelt får agera låneskida för att man ska kunna få folk att hänga med hyggligt i offpisten.</p><p></p><p>Hade jag satt mig och gjort det här för några månader sen hade jag säkert haft mer att säga...</p><p></p><p>Edit:</p><p>Sedan jag kapat skidorna upplever jag att de är:</p><p>Mer lättkörda i pist och offpist i i stort sett alla situationer, i och med lägre svängvikt och mindre broms och hook från tip och tail. Givetvis är flytet försämrat men följden blir också att när skidan väl åker i och inte på snön så blir det inte tokbroms från skidan utan att den jobbar sig uppåt i snön igen utan någon större påverkan på farten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alfakrull, post: 1061934, member: 84544"] Kanske ska göra en till rapport här, jag kom liksom av mig på den fronten när det var skidsäsong. Skidorna har i alla fall börjat ha tendenser till delaminering som jag limmat och det håller väl hyggligt. Det ska sägas att jag inte fått tag i 24h-epoxy i Hemavan heller utan att jag använt epoxy som är brukbar i 2h och härdad på 18h. Jag har skaffat ett par Down cdc3 som fått tjänstgöra huvudsakliga offpistskidor sedan påsk och nu har jag för första gången en referensskida som uppenbart flyter mycket bättre. S7:orna håller ändå ganska bra och det är först i djupare blötsnö (25-40cm) som det börjar haverera och jag behöver kompensera med bakvikt och elvor. I pisten upplever jag som sagt förbättring och det är inte några större problem med att gå upp ordentligt på kant och köra skärande svängar, om det inte skulle vara direkt hårt. Som det ser ut nu kan det bli så att skidan helt enkelt får agera låneskida för att man ska kunna få folk att hänga med hyggligt i offpisten. Hade jag satt mig och gjort det här för några månader sen hade jag säkert haft mer att säga... Edit: Sedan jag kapat skidorna upplever jag att de är: Mer lättkörda i pist och offpist i i stort sett alla situationer, i och med lägre svängvikt och mindre broms och hook från tip och tail. Givetvis är flytet försämrat men följden blir också att när skidan väl åker i och inte på snön så blir det inte tokbroms från skidan utan att den jobbar sig uppåt i snön igen utan någon större påverkan på farten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Choppa skidor - går det?
Tillbaka
Topp