Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Colorado säsong 09/10
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heinz_p" data-source="post: 566354" data-attributes="member: 43586"><p>Jag gjorde säsong ihop med Schack, som skrev ovan. Jag instämmer i allt han skrivit om orterna och har även några saker att tillägga.</p><p></p><p>Just eftersom USA är USA så är alla enormt rädda för stämningar. Detta har medfört att hela skidområdet är extremt lättillgängligt för alla. Kommer det nysnö gäller det att hänga vid liften 30 min innan, annars är i princip allt spårat och uppåkt inom 1 h. Dessutom arbetar det i snitt 15 personer vid varje påstigning till sittliftarna. Amerikanare KAN inte göra den enklaste av procedurer, nämligen att åka sittlift. Att åka fram, stå still, vänta och sedan sätta sig ner verkar vara en fysisk omöjlighet för dom. Kanske kul de första gångerna någon ramlar, men när det händer varannan minut, det är nysnö på berget och liften stannar lika ofta som folk ramlar..så blir man vansinnigt irriterad!</p><p></p><p></p><p>Visst, säger kanske någon, det finns fina möjligheter om man är sugen på att gå. Givetvis finns det bra områden om man går, men problemet är att hitta. På de flesta ställena (Vail Pass, baksidan av Vail) krävs det att du åker med någon som känner till området. Annars kan du hamna way off..och att gå 1 mil på I-70 i full skidmundering är inget jag är speciellt sugen på (Dubbelfilig motorväg, fylld med amerikanare som inte kan köra bil).</p><p>Ett annat problem med USA, Breck, är om du är sugen på att festa. Det är väldigtväldigt knapert med folk av det andra könet. Mest sk Snökaniner, medelålders kvinnor med för mycket pengar. Annars går det 15 killar på 1 tjej på Cecilias varje kväll..vilket suger.</p><p></p><p>Aldrig mer Colorado för min del säger jag. Gärna Utah eller Kanada, men aldrig mer Colorado och speciellt inte Vail Resorts.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heinz_p, post: 566354, member: 43586"] Jag gjorde säsong ihop med Schack, som skrev ovan. Jag instämmer i allt han skrivit om orterna och har även några saker att tillägga. Just eftersom USA är USA så är alla enormt rädda för stämningar. Detta har medfört att hela skidområdet är extremt lättillgängligt för alla. Kommer det nysnö gäller det att hänga vid liften 30 min innan, annars är i princip allt spårat och uppåkt inom 1 h. Dessutom arbetar det i snitt 15 personer vid varje påstigning till sittliftarna. Amerikanare KAN inte göra den enklaste av procedurer, nämligen att åka sittlift. Att åka fram, stå still, vänta och sedan sätta sig ner verkar vara en fysisk omöjlighet för dom. Kanske kul de första gångerna någon ramlar, men när det händer varannan minut, det är nysnö på berget och liften stannar lika ofta som folk ramlar..så blir man vansinnigt irriterad! Visst, säger kanske någon, det finns fina möjligheter om man är sugen på att gå. Givetvis finns det bra områden om man går, men problemet är att hitta. På de flesta ställena (Vail Pass, baksidan av Vail) krävs det att du åker med någon som känner till området. Annars kan du hamna way off..och att gå 1 mil på I-70 i full skidmundering är inget jag är speciellt sugen på (Dubbelfilig motorväg, fylld med amerikanare som inte kan köra bil). Ett annat problem med USA, Breck, är om du är sugen på att festa. Det är väldigtväldigt knapert med folk av det andra könet. Mest sk Snökaniner, medelålders kvinnor med för mycket pengar. Annars går det 15 killar på 1 tjej på Cecilias varje kväll..vilket suger. Aldrig mer Colorado för min del säger jag. Gärna Utah eller Kanada, men aldrig mer Colorado och speciellt inte Vail Resorts. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Colorado säsong 09/10
Tillbaka
Topp