Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Comeback som nybörjare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mgbgt66" data-source="post: 843306" data-attributes="member: 55370"><p>Hej jockepson.</p><p></p><p>Med tanke på att du ska åka pistade backar ihop med din son rekommenderar jag ett par vanliga moderna (slalom)skidor. Termerna carving och timglas börjar väl att dö ut eftersom de smala,raka skidorna är döda. Däremot är många moderna breda skidor relativt raka i skärningen.</p><p></p><p>Kanske kan undvika dom allra smalaste, satsa på ca 80 mm i midjan så blir det mer allround. Jag tycker personligen det är ganska kul med twintip när man är ute och leker med barnen.</p><p></p><p>Jag tror nog att ALLA ny skidor är bättre än det vi åkte på under vår barndom....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mgbgt66, post: 843306, member: 55370"] Hej jockepson. Med tanke på att du ska åka pistade backar ihop med din son rekommenderar jag ett par vanliga moderna (slalom)skidor. Termerna carving och timglas börjar väl att dö ut eftersom de smala,raka skidorna är döda. Däremot är många moderna breda skidor relativt raka i skärningen. Kanske kan undvika dom allra smalaste, satsa på ca 80 mm i midjan så blir det mer allround. Jag tycker personligen det är ganska kul med twintip när man är ute och leker med barnen. Jag tror nog att ALLA ny skidor är bättre än det vi åkte på under vår barndom.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Comeback som nybörjare
Tillbaka
Topp