Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Confession jr/ Candide 2.0/ Line SFB shorty till 12-åring
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lainenR" data-source="post: 1207585" data-attributes="member: 153169"><p>Spontant skulle jag säga att med 40kg och 155cm så borde Confession-skidorna fungera även kommande säsong. Men det kanske finns något som jag missar? </p><p></p><p>Både SFB och CT2.0 är väl symmetriska och därmed rätt stor skillnad mot Confession, dom bör vara bra mycket mer parkorienterade. Völkl gör erkänt väldigt bra barn/junior skidor så det finns en risk att det blir ett nedköp. På 40kg så skulle jag hålla mig borta från vuxenskidor, även om han rätt styrkemässigt klarar av dom så finns risken att lekfullheten i åkningen försvinner genom att han får åka med mer kraft.</p><p></p><p>Ett alternativ vore att titta på längsta versionen av Mantra jr, 158 cm. Den borde bli lite roligare i både pist och park men lite sämre offpist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lainenR, post: 1207585, member: 153169"] Spontant skulle jag säga att med 40kg och 155cm så borde Confession-skidorna fungera även kommande säsong. Men det kanske finns något som jag missar? Både SFB och CT2.0 är väl symmetriska och därmed rätt stor skillnad mot Confession, dom bör vara bra mycket mer parkorienterade. Völkl gör erkänt väldigt bra barn/junior skidor så det finns en risk att det blir ett nedköp. På 40kg så skulle jag hålla mig borta från vuxenskidor, även om han rätt styrkemässigt klarar av dom så finns risken att lekfullheten i åkningen försvinner genom att han får åka med mer kraft. Ett alternativ vore att titta på längsta versionen av Mantra jr, 158 cm. Den borde bli lite roligare i både pist och park men lite sämre offpist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Confession jr/ Candide 2.0/ Line SFB shorty till 12-åring
Tillbaka
Topp