Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Costa Rica Tips :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 335909" data-attributes="member: 15091"><p>Tjenare!</p><p></p><p>Jag och 2 vänner var där och surfade 2 veckor i slutet av april, ganska precis innan regnperioden skulle till att börja som jag förstått det. Jag kan dock inte kommentera hur det ser ut i sept-okt men jag kan kika med en bekant som jag tror vart där då. </p><p></p><p>Vi gjorde västkusten från Jaco upp till Tamarindo med ett antal stopp på vägen. Det finns många riktigt coola ställen på vägen med god variation av surf, mat, uteliv och boende. </p><p>Min favorit vad det gäller surf var Tamarindo för att vågorna var relativit stora men snälla. Coolaste byn var Mal Pais/Santa Theresa. Resans miss var vår trip till staden La Fortuna som "sägs" ha en aktiv vulkan precis bakom staden. Vi såg dock aldrig toppen av den eller någon tillstymmelse till lavautbrott under de 2 dagar vi var där.</p><p></p><p>2 månader är gott om tid för att lära sig surfa och se stora delar av det fina landet så Ni kan förmodligen hinna med både väst- och östkusten. Vilket för oss in på nästa del, transport. Vägarna i CR är riktigt urusla, Norges vägar håller världsklass jämfört med deras. Åka buss är billigt men tidsdödande och ger inte samma möjligheter (t.ex. stanna och surfa lite på ett ställe som ser bra ut, köpa frukt eller vad som helst) som när man åker egen hyrd/köpt jeep, för jeep rekommenderas starkt. </p><p></p><p>Vi hyrde en liten Suzuki Jimny i 2 veckor med en förare över 25 år för 500 USD, med fria mil. SKa Ni dock vara där i 2 mån. tjänar Ni nog på att köpa en begagnad jeep i San Jose, huvudstaden. Ni kommer förmodligen att flyga in till SJ, försöka ta Er därifrån samma dag, staden är riktigt snuskig och ganska kriminell, samtidigt som motellpriserna är högre där än bara några timmars resa från SJ. Jaco som är en rätt skön stad, dock väldigt exploaterad, har bra surf och ligger bara ca 3 timmar från SJ.</p><p></p><p>Kommer inte på något mer konkret nu men hör gärna av dig om du har ytterligare frågor om dittan eller dattan.</p><p></p><p>/Mvh Andreas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 335909, member: 15091"] Tjenare! Jag och 2 vänner var där och surfade 2 veckor i slutet av april, ganska precis innan regnperioden skulle till att börja som jag förstått det. Jag kan dock inte kommentera hur det ser ut i sept-okt men jag kan kika med en bekant som jag tror vart där då. Vi gjorde västkusten från Jaco upp till Tamarindo med ett antal stopp på vägen. Det finns många riktigt coola ställen på vägen med god variation av surf, mat, uteliv och boende. Min favorit vad det gäller surf var Tamarindo för att vågorna var relativit stora men snälla. Coolaste byn var Mal Pais/Santa Theresa. Resans miss var vår trip till staden La Fortuna som "sägs" ha en aktiv vulkan precis bakom staden. Vi såg dock aldrig toppen av den eller någon tillstymmelse till lavautbrott under de 2 dagar vi var där. 2 månader är gott om tid för att lära sig surfa och se stora delar av det fina landet så Ni kan förmodligen hinna med både väst- och östkusten. Vilket för oss in på nästa del, transport. Vägarna i CR är riktigt urusla, Norges vägar håller världsklass jämfört med deras. Åka buss är billigt men tidsdödande och ger inte samma möjligheter (t.ex. stanna och surfa lite på ett ställe som ser bra ut, köpa frukt eller vad som helst) som när man åker egen hyrd/köpt jeep, för jeep rekommenderas starkt. Vi hyrde en liten Suzuki Jimny i 2 veckor med en förare över 25 år för 500 USD, med fria mil. SKa Ni dock vara där i 2 mån. tjänar Ni nog på att köpa en begagnad jeep i San Jose, huvudstaden. Ni kommer förmodligen att flyga in till SJ, försöka ta Er därifrån samma dag, staden är riktigt snuskig och ganska kriminell, samtidigt som motellpriserna är högre där än bara några timmars resa från SJ. Jaco som är en rätt skön stad, dock väldigt exploaterad, har bra surf och ligger bara ca 3 timmar från SJ. Kommer inte på något mer konkret nu men hör gärna av dig om du har ytterligare frågor om dittan eller dattan. /Mvh Andreas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Costa Rica Tips :)
Tillbaka
Topp