Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Crispi EVO NTN vs WC
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ywizzz" data-source="post: 1217844" data-attributes="member: 136755"><p>Tjena - ursäkta sent svar! Jag väger själv 70kg och kör med EVO WC samt hårda fjädrar till mina outlaw X och tycker det är perfekt. TX pro tyckte jag var som att åka med läderpjäxor när det kommer till bälgen och inget som jag gillade. Jag vill få lite tillbaks från bindning och sko för att få mer kraft i skären. Har inte själv åkt på T2 och det var många år sedan jag körde på T1or och cobra bindning men jag innbillar mig att txpro var svampigare i bälgen än den setupen i alla fall. Teliskänslan tycker jag inte att man går miste om med en styvare bindning/bälg utan det är nog mer en smaksak och vad man är van vid. Åker man på gammalt vis med väldigt djupa knäböj så är nog en mjukare sko som txpro bättre. Men jag tycker som sagt att känslan blev jättekonstig med mjuk bälg i kombination med väldigt högt och styvt skaft. Jag hade nog satsat på en txcomp om jag hade en bred fot och inte ville ha tech inserts eller en vanlig EVO om jag ville ha insertsen och lite smalare läst. Jag kan nämna Crispis innerskor är en smärre katastrof - scarpas är mycket bättre och räkna med att kanske vilja uppgradera till ett par intuition liners om du går på crispi. Scott har jag tyvärr ingen erfarenhet av...</p><p>Vill man mjuka upp bälgen på crispis kan man utan problem koka lite vatten och bada dem i innan man hoppar i bindningen och mjukar upp flexet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ywizzz, post: 1217844, member: 136755"] Tjena - ursäkta sent svar! Jag väger själv 70kg och kör med EVO WC samt hårda fjädrar till mina outlaw X och tycker det är perfekt. TX pro tyckte jag var som att åka med läderpjäxor när det kommer till bälgen och inget som jag gillade. Jag vill få lite tillbaks från bindning och sko för att få mer kraft i skären. Har inte själv åkt på T2 och det var många år sedan jag körde på T1or och cobra bindning men jag innbillar mig att txpro var svampigare i bälgen än den setupen i alla fall. Teliskänslan tycker jag inte att man går miste om med en styvare bindning/bälg utan det är nog mer en smaksak och vad man är van vid. Åker man på gammalt vis med väldigt djupa knäböj så är nog en mjukare sko som txpro bättre. Men jag tycker som sagt att känslan blev jättekonstig med mjuk bälg i kombination med väldigt högt och styvt skaft. Jag hade nog satsat på en txcomp om jag hade en bred fot och inte ville ha tech inserts eller en vanlig EVO om jag ville ha insertsen och lite smalare läst. Jag kan nämna Crispis innerskor är en smärre katastrof - scarpas är mycket bättre och räkna med att kanske vilja uppgradera till ett par intuition liners om du går på crispi. Scott har jag tyvärr ingen erfarenhet av... Vill man mjuka upp bälgen på crispis kan man utan problem koka lite vatten och bada dem i innan man hoppar i bindningen och mjukar upp flexet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Crispi EVO NTN vs WC
Tillbaka
Topp