Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Cross och vistelse i åre på sommaren!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BajenMatte" data-source="post: 108738" data-attributes="member: 15321"><p>Tja ba!</p><p>Jag vet att det inte hör hit och att jag trampar på mången öm tå men nu jevvlars trampar du på mina fotknölar, ozzman.</p><p></p><p>"tydligen så är miljön perfekt för mountainbike o DownHill så det borde ju inte vara några problem med att dra bågen med ut i "naturen"."</p><p></p><p>Det är ju ett jävla problem med att dra ut bågen i naturen. Till att börja med är det hänsynlöst mot folk som valt att vistas i naturen för att få lite lugn och ro och känna en andlig frid. Hit räknar jag såna som jag som klättrar, åker skidor (även längd) cyklar MTB. Lika hänsynslöst är det mot di små ludna djuren som bor därute. </p><p></p><p>Sen förstör man ofrånkomligen marken relativt snabbt. Jag vet vad jag pratar om! Det tar inte lång tid för en Cross att totalkvadda ett XC-spår. Så det är ju inte precis så att dom samsas.</p><p></p><p>Sist men inte minst är det olagligt att köra båge i naturen med undantag för särskilt avlysta platser. </p><p></p><p>Jag har länge irriterat mig på att man ständigt blandar in massa jävla motorsport i allting. Fåniga hopp med snöskotrar i samband med skidtävlingar, lika fåniga crosshopp tillsammans med cykeltävlingar. Stäng av motorerna och känn lugnet och smärtan i riktiga snorsporter i stället. Och sist men inte minst det är ingen mänsklig rättighet att varva skiten ur en stackars tvåtaktare så att folk i närheten får psykbryt och en underbar stilla sommardag på fjället, favoritklippan etc framstår som en egyptisk gatukorsning.</p><p></p><p>Eder alltid så hövlige Miljöambassadör BajenMatte</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BajenMatte, post: 108738, member: 15321"] Tja ba! Jag vet att det inte hör hit och att jag trampar på mången öm tå men nu jevvlars trampar du på mina fotknölar, ozzman. "tydligen så är miljön perfekt för mountainbike o DownHill så det borde ju inte vara några problem med att dra bågen med ut i "naturen"." Det är ju ett jävla problem med att dra ut bågen i naturen. Till att börja med är det hänsynlöst mot folk som valt att vistas i naturen för att få lite lugn och ro och känna en andlig frid. Hit räknar jag såna som jag som klättrar, åker skidor (även längd) cyklar MTB. Lika hänsynslöst är det mot di små ludna djuren som bor därute. Sen förstör man ofrånkomligen marken relativt snabbt. Jag vet vad jag pratar om! Det tar inte lång tid för en Cross att totalkvadda ett XC-spår. Så det är ju inte precis så att dom samsas. Sist men inte minst är det olagligt att köra båge i naturen med undantag för särskilt avlysta platser. Jag har länge irriterat mig på att man ständigt blandar in massa jävla motorsport i allting. Fåniga hopp med snöskotrar i samband med skidtävlingar, lika fåniga crosshopp tillsammans med cykeltävlingar. Stäng av motorerna och känn lugnet och smärtan i riktiga snorsporter i stället. Och sist men inte minst det är ingen mänsklig rättighet att varva skiten ur en stackars tvåtaktare så att folk i närheten får psykbryt och en underbar stilla sommardag på fjället, favoritklippan etc framstår som en egyptisk gatukorsning. Eder alltid så hövlige Miljöambassadör BajenMatte [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Cross och vistelse i åre på sommaren!
Tillbaka
Topp