Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Crossmax/Monster ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mr_Skoglund" data-source="post: 59948" data-attributes="member: 30430"><p>Har själv ett par IM70 och faktum är att det är en jävligt sköj skida. Den är kvick från kant till kant, svarar oerhört snabbt. Vridstyv och stabil i högre farter (nåja, allt är relativt). Sidoskärningsradien ligger på 17 m så det svänger bra om du ligger på. Bindningen jag fick till var Tyrolia LD12, ingen kanonbindning direkt, men den duger.</p><p>IM 70 ska vara en skida för hela berget, men man får ju ut så mycket mer om man åker pist med den. Vill man åka mycket offpist får man helt enkelt köpa ett par breda lagg.</p><p>Det är en kanonskida iaf, men sen får du ju ta hänsyn till hur du själv åker. </p><p></p><p>Crossmaxen har jag inte testat, men om du tvekar, läs IM70:s recension i alpingaragets katalog...vet, sån info kanske inte alltid är att lita på..men men.</p><p></p><p>Good luck</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mr_Skoglund, post: 59948, member: 30430"] Har själv ett par IM70 och faktum är att det är en jävligt sköj skida. Den är kvick från kant till kant, svarar oerhört snabbt. Vridstyv och stabil i högre farter (nåja, allt är relativt). Sidoskärningsradien ligger på 17 m så det svänger bra om du ligger på. Bindningen jag fick till var Tyrolia LD12, ingen kanonbindning direkt, men den duger. IM 70 ska vara en skida för hela berget, men man får ju ut så mycket mer om man åker pist med den. Vill man åka mycket offpist får man helt enkelt köpa ett par breda lagg. Det är en kanonskida iaf, men sen får du ju ta hänsyn till hur du själv åker. Crossmaxen har jag inte testat, men om du tvekar, läs IM70:s recension i alpingaragets katalog...vet, sån info kanske inte alltid är att lita på..men men. Good luck [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Crossmax/Monster ?
Tillbaka
Topp