Crossmax??

Prahna

Ny medlem
Crossmax??
Köpte ett par salomon x-max idag och efteråt (smart nog) läste jag i en skidtidning att man skall ta ur innerskon ur skalen och sätta i foten och då skall man ha max 1,5 finger mellan häl och skal när tårna tar i längst fram.....nu har jag ca 2 fingrar....längst ner...dessutom känns det nu som om högerfoten glappar lite. Hur mycket töjer sig stöveln? Skall jag byta till en mindre? Skalet är en 29-29,5 med innersko på 29. 28,5 kändes trång men kanske den skall vara så trång om skon kommer töja sig?
Behöver tips snarast....

///M

Crossmax??
Du bör nog byta ner dig till en 28,5. Eftersom man trycker ut innerskon väldigt mycket. Det är vad jag skulle göra iaf eller byt pjäx märke. / Per

Crossmax??
Vilket märke skulle du välja? Jag har ganska breda fötter. Dessutom så tycker jag att det är lika bra att satsa rejält när man ändå gör det....kom med ett bra tips.

Crossmax??
Hoho nu har jag köpt ett par Tecnica Rival RX Hot Form på rea. Fick hjälp med inpassning och provning.....tog 2,5h....men dom sitter as-gott.
Hoppas bara att de är lika bra i backen. Jag gick ner till 27,5 i storlek.....från 29....där ser man hur bra försäljarna är på stadium....tacka vet jag Adams sport i GBG. Det var där jag köpte Rivalen. Proffsig hjälp.

Tack för alla svar

///Mats

Crossmax??
Jag måste bara säga att jag är så d-vla nöjd. De nya pjucken sitter som en smäck. Hälgreppet är 10000% bättre för mina förtter.

///Mats

Tillbaka
Topp