Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
crus fraktur?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Telecarve" data-source="post: 281453" data-attributes="member: 58983"><p>Din stackare!</p><p>De har nog gjort rätt. Eftersom det är skenbenet (smalbenet som du kallar det) som bär upp kroppen och tar stötarna så fokuserar de på att fixa det. Jag bröt vadbenet för en del år sedan pga låga telispjuck och en kabel som inte lossnade i ett fall. Jag fick kryckor, elastiskt bandage och order om vila. Åkte turskidor lite försiktigt sex veckor efter, funkade sådär. Var tejpad och hårt lindad. I hårt spända slalompjäxor var det lite bättre. </p><p>Din skada är dock mycket värre än min var. Se till att lyssna på läkare och sjukgymnaster så att du inte drar igång för tidigt och riskerar framtida men. Ser att du inte är purung... ;o) Stå på dig och kräv att få ett bra träningsprogram från en duktig sjukgymnast så att du snabbt kan bygga upp muskulaturen igen. </p><p>Jag hade ont vid ansträngning som långa promenader och löpning ganska länge efter skadan. Har också lite problem vid köp av nya pjäxor, dels vill jag att skaftet ska gå över skadan och så får de inte trycka på knölen som lär vara kvar hela livet. Har dock inga andra problem med det längre. Det här är mina erfarenheter, finns säkert många här på Freeride som är experter på detta.</p><p></p><p>Lycka till med rehaben!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Telecarve, post: 281453, member: 58983"] Din stackare! De har nog gjort rätt. Eftersom det är skenbenet (smalbenet som du kallar det) som bär upp kroppen och tar stötarna så fokuserar de på att fixa det. Jag bröt vadbenet för en del år sedan pga låga telispjuck och en kabel som inte lossnade i ett fall. Jag fick kryckor, elastiskt bandage och order om vila. Åkte turskidor lite försiktigt sex veckor efter, funkade sådär. Var tejpad och hårt lindad. I hårt spända slalompjäxor var det lite bättre. Din skada är dock mycket värre än min var. Se till att lyssna på läkare och sjukgymnaster så att du inte drar igång för tidigt och riskerar framtida men. Ser att du inte är purung... ;o) Stå på dig och kräv att få ett bra träningsprogram från en duktig sjukgymnast så att du snabbt kan bygga upp muskulaturen igen. Jag hade ont vid ansträngning som långa promenader och löpning ganska länge efter skadan. Har också lite problem vid köp av nya pjäxor, dels vill jag att skaftet ska gå över skadan och så får de inte trycka på knölen som lär vara kvar hela livet. Har dock inga andra problem med det längre. Det här är mina erfarenheter, finns säkert många här på Freeride som är experter på detta. Lycka till med rehaben!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
crus fraktur?
Tillbaka
Topp