Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Custom VS cstm X
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nosskire" data-source="post: 156783" data-attributes="member: 55515"><p>För att göra historen kort så åkte jag förut på en Custom (knäckte den) och köpte en Cstm X till år.</p><p></p><p>Nu har jag åkt cirka 30 dagar på min nya cstm X 158 och jag är halvnöjd med den, nu senate veckan var jag i Alanga med min far och åkte relativt hårt i pisten.</p><p></p><p>Då min cstm X har kännts lite fladdrig hela året så testade jag min fars custom 160 (2 cm längre) och vilken skillnad !</p><p></p><p>Hans custom från 2001 gick betydligt stadigare och jag kunde åka aggresivare med den i pisten. Den kändes helt enkelt stabilare och jag hade mer grepp. </p><p>VARFÖR? Min cstm X skall vara lite styvare och ska allmänt vara bättre än den vanliga custom!</p><p></p><p>Skall tillägga att brädorna var i identsiskt skick angående kanter etc så det är ingen ursäkt...</p><p>Jag testade även att byta bindningar på brädorna och det var samma resultat.</p><p></p><p>Så... VARFÖR är min cstm X så fladdrig?</p><p></p><p>För övrigt så säljer jag min årsnya Cstm X 158 pga gillar den inte....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nosskire, post: 156783, member: 55515"] För att göra historen kort så åkte jag förut på en Custom (knäckte den) och köpte en Cstm X till år. Nu har jag åkt cirka 30 dagar på min nya cstm X 158 och jag är halvnöjd med den, nu senate veckan var jag i Alanga med min far och åkte relativt hårt i pisten. Då min cstm X har kännts lite fladdrig hela året så testade jag min fars custom 160 (2 cm längre) och vilken skillnad ! Hans custom från 2001 gick betydligt stadigare och jag kunde åka aggresivare med den i pisten. Den kändes helt enkelt stabilare och jag hade mer grepp. VARFÖR? Min cstm X skall vara lite styvare och ska allmänt vara bättre än den vanliga custom! Skall tillägga att brädorna var i identsiskt skick angående kanter etc så det är ingen ursäkt... Jag testade även att byta bindningar på brädorna och det var samma resultat. Så... VARFÖR är min cstm X så fladdrig? För övrigt så säljer jag min årsnya Cstm X 158 pga gillar den inte.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Custom VS cstm X
Tillbaka
Topp