Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Custom VS cstm X
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="olanygards" data-source="post: 156786" data-attributes="member: 31812"><p>Burton har inte bytt sin produktion för high-end brädor tänkte jag börja med att säga. Vissa av de maskiner som behövs för att göra dessa brädor är väldigt dyra och finns endast på BMC, burtons egen fabrik i Vermont. Det finns 5 fabriker idag som gör Burton brädor, men alla kan inte göra alla modeller pga. tekniken… Att kvaliten skulle vara sämre nu än förr vet jag inte vad du har fått ifrån? (berätta gärna)…</p><p></p><p>Svar till Nosskire, en anledning till detta kan vara att Custom har ett långsammare flex än cstm x, detta kan upplevas stabilare då man inte får samma "krispiga" känsla i skäret. cstm x är mycket mer livlig och kräver att man trycker igenom den mer hela tiden... Inga av Burtons brädor är så speciellt hårda, då man jobbar med olika former av flex istället. (därför är uttrycket feel och inte hårdlek till exempel).. </p><p></p><p>Din typ av åkning så borde du prova Triumph, eller T6.. dessa brädor har ett grymt bra drag i skäret och känns styvare och stabilare också...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="olanygards, post: 156786, member: 31812"] Burton har inte bytt sin produktion för high-end brädor tänkte jag börja med att säga. Vissa av de maskiner som behövs för att göra dessa brädor är väldigt dyra och finns endast på BMC, burtons egen fabrik i Vermont. Det finns 5 fabriker idag som gör Burton brädor, men alla kan inte göra alla modeller pga. tekniken… Att kvaliten skulle vara sämre nu än förr vet jag inte vad du har fått ifrån? (berätta gärna)… Svar till Nosskire, en anledning till detta kan vara att Custom har ett långsammare flex än cstm x, detta kan upplevas stabilare då man inte får samma "krispiga" känsla i skäret. cstm x är mycket mer livlig och kräver att man trycker igenom den mer hela tiden... Inga av Burtons brädor är så speciellt hårda, då man jobbar med olika former av flex istället. (därför är uttrycket feel och inte hårdlek till exempel).. Din typ av åkning så borde du prova Triumph, eller T6.. dessa brädor har ett grymt bra drag i skäret och känns styvare och stabilare också... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Custom VS cstm X
Tillbaka
Topp