Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Custom VS cstm X
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 157796" data-attributes="member: 28391"><p>Ola,</p><p></p><p>Jag tycker att det är grymt kul/bra att du som distributör går ut och snackar för dina prylar. Vi har en väldigt lång tradition av anonyma distributörer här i Sverige och det är riktigt positivt att du bryter den trenden.</p><p></p><p>Jag har inte en enda invändning mot de teoretiska effekterna av Infinite Ride. I praktiken däremot tycker jag mest att det är ett sätt för Burton att kunna ta ännu mer betalt för sina redan dyra high-end brädor. Om man har en bräda utan IR och åker den för första gången och råkar "breaka in" den lite ojämnt så att trä- och för den delen även glas-fibrerna blir lite ojämnt inåkta så är det ingenting man känner. Om man känner det har man förmodligen knäckt brädan så mycket att den är trasig och då hade säkerligen även en bräda med IR gått sönder. I teorin hjälper säkert IR mot detta men i praktiken blir det bara tröttsam hi-tech mumbo-jumbo.</p><p></p><p>Jag säger inte detta för att jag vill Burton något ont. Jag säger det därför att jag tycker att de lägger sin energi på helt fel saker. Burton är helt överlägset störst på marknaden och min personliga åsikt är att de borde lägga fokus på att göra brädor som håller bättre och på att göra high-end brädor billigare. De borde lätt kunna priskonkurrera med de stora skidmärkena som faktiskt gör high-end brädor till klart lägre priser än Burton (med lika mycket hi-tech dessutom). Istället utnyttjar de det faktum att folk har dålig koll på brädtillverkning och hittar på en massa termer som låter bra och som gör att de kan bibehålla sina höga priser, men som i många fall bara beskriver sånt som massor av andra brädor än Burton också är utrustade med.</p><p></p><p>Ursäkta den långa posten. Jag är ju sedan länge förlorad så lägg ingen energi på att övertyga mig om Burtons överlägsenhet. Burton lider inte av att jag är lite skeptisk. Det finns tusen och åter tusen som svurit Jake B Carpenter evig trohet och han och hans lilla snowboardmärke klarar sig ju alldeles utmärkt utan mig.</p><p></p><p>Peace!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 157796, member: 28391"] Ola, Jag tycker att det är grymt kul/bra att du som distributör går ut och snackar för dina prylar. Vi har en väldigt lång tradition av anonyma distributörer här i Sverige och det är riktigt positivt att du bryter den trenden. Jag har inte en enda invändning mot de teoretiska effekterna av Infinite Ride. I praktiken däremot tycker jag mest att det är ett sätt för Burton att kunna ta ännu mer betalt för sina redan dyra high-end brädor. Om man har en bräda utan IR och åker den för första gången och råkar "breaka in" den lite ojämnt så att trä- och för den delen även glas-fibrerna blir lite ojämnt inåkta så är det ingenting man känner. Om man känner det har man förmodligen knäckt brädan så mycket att den är trasig och då hade säkerligen även en bräda med IR gått sönder. I teorin hjälper säkert IR mot detta men i praktiken blir det bara tröttsam hi-tech mumbo-jumbo. Jag säger inte detta för att jag vill Burton något ont. Jag säger det därför att jag tycker att de lägger sin energi på helt fel saker. Burton är helt överlägset störst på marknaden och min personliga åsikt är att de borde lägga fokus på att göra brädor som håller bättre och på att göra high-end brädor billigare. De borde lätt kunna priskonkurrera med de stora skidmärkena som faktiskt gör high-end brädor till klart lägre priser än Burton (med lika mycket hi-tech dessutom). Istället utnyttjar de det faktum att folk har dålig koll på brädtillverkning och hittar på en massa termer som låter bra och som gör att de kan bibehålla sina höga priser, men som i många fall bara beskriver sånt som massor av andra brädor än Burton också är utrustade med. Ursäkta den långa posten. Jag är ju sedan länge förlorad så lägg ingen energi på att övertyga mig om Burtons överlägsenhet. Burton lider inte av att jag är lite skeptisk. Det finns tusen och åter tusen som svurit Jake B Carpenter evig trohet och han och hans lilla snowboardmärke klarar sig ju alldeles utmärkt utan mig. Peace!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Custom VS cstm X
Tillbaka
Topp