Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Custom VS cstm X
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="olanygards" data-source="post: 157815" data-attributes="member: 31812"><p>Det är super skoj att få dela allas tankar och funderingar här på siten. Det hinner man inte med så ofta faktiskt. (framförallt inte under högsäsong)</p><p></p><p>Jag tycker det är super tråkigt när produkter går sönder för folk. Och det känns alltid som ett misslyckande. Oftast så löser detta sig för dom som verkligen har haft otur, vad som gör mig också ledsen är att det finns folk som med flit försöker utnyttja denna service vilket gör det bara svårare för dem som verkligen förtjänar hjälp. Jag hoppas att det skall bli bättre (och vi har sett en förbättring statistiskt). Sen att Burton skulle vara sämre än andra varumärken i kvallite har jag inte perfekt fakta om, men jag har väldigt svårt att tro detta när jag talar med andra leverantörer och butiker. Det säljs väldigt mycket fler brädor ifrån Burton så detta gör ju att man har fler trasiga, men procentuellt har jag inte sett några siffror på faktiskt. </p><p></p><p>Sen att burton inte sattsar alla sina pengar på att inte hjälpa teamåkare, inte göra evenemang, och inte utveckla produkter mer än alla andra varumärken (inte så konstigt kanske när man har en så stor marknadsandel, o andra sidan), har väl med deras valda mål at göra. Att inte bulkpacka sina brädor och skicka direkt till dörren hos stora kedjorna gör också att det blir lite dyrare brädor. Sen att man inte byter inriktning direkt när tex. jib skidor blir hett och lägger alla sina pengar där i stället för att fortsätta utveckla brädan har också lite med priset att göra. Lite långsiktighet… </p><p></p><p>Det är inte en kunglig lön hos de anställda och det finns inga aktieägare i bolaget som kräver vinst. Det alla inom bolaget tänker absolut mest på (kanske inte på ekonomi avdelningen då) är att utveckla sporten. Det är lätt att tro att Burton drivs med massa finansiella storägare som många andra varumärken gör i denna kaliber, och att det enda man tänker på är vinst och marginal. Men så lovar jag er att detta inte är fallet. Det är bara Jake som själv är ägare till bolaget.</p><p></p><p>Jag fick lära mig detta själv när jag och min kollega fick äran att driva detta multinationella jätte bolag =) här i Sverige. När många andra distributörsdrakar stod på tur att ta över kontraktet i Sverige, så gick dom på två unga killar som bara brinner för snowboard och ägnar all sin tid åt detta. Det är inte ett börsbolagsbeslut bakom en sådan satsning utan folk som tror sig veta vad som är bäst för sporten i sådan. Vi kan göra affärer med stora företag, men vi kan också förstå (försöka förstå) vad åkarna (vi) själva vill med sporten. </p><p></p><p>Det finns mycket att säga om Burton som bolag, och jag kommer aldrig att ta rygg på dåliga beslut från dom. Men jag har fått en ganska annorlunda bild av bolaget när jag fick lära känna dom närmare. Och det är detta jag vill försöka förmedla till er lite… </p><p></p><p>Detta var kanske inte så relevanta fakta, och jag snöar ut lite känner jag, men ville också ta chansen att förklara lite mer om bolaget i sådant. </p><p></p><p>(shit, blev nog längre än täkt igen..)..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="olanygards, post: 157815, member: 31812"] Det är super skoj att få dela allas tankar och funderingar här på siten. Det hinner man inte med så ofta faktiskt. (framförallt inte under högsäsong) Jag tycker det är super tråkigt när produkter går sönder för folk. Och det känns alltid som ett misslyckande. Oftast så löser detta sig för dom som verkligen har haft otur, vad som gör mig också ledsen är att det finns folk som med flit försöker utnyttja denna service vilket gör det bara svårare för dem som verkligen förtjänar hjälp. Jag hoppas att det skall bli bättre (och vi har sett en förbättring statistiskt). Sen att Burton skulle vara sämre än andra varumärken i kvallite har jag inte perfekt fakta om, men jag har väldigt svårt att tro detta när jag talar med andra leverantörer och butiker. Det säljs väldigt mycket fler brädor ifrån Burton så detta gör ju att man har fler trasiga, men procentuellt har jag inte sett några siffror på faktiskt. Sen att burton inte sattsar alla sina pengar på att inte hjälpa teamåkare, inte göra evenemang, och inte utveckla produkter mer än alla andra varumärken (inte så konstigt kanske när man har en så stor marknadsandel, o andra sidan), har väl med deras valda mål at göra. Att inte bulkpacka sina brädor och skicka direkt till dörren hos stora kedjorna gör också att det blir lite dyrare brädor. Sen att man inte byter inriktning direkt när tex. jib skidor blir hett och lägger alla sina pengar där i stället för att fortsätta utveckla brädan har också lite med priset att göra. Lite långsiktighet… Det är inte en kunglig lön hos de anställda och det finns inga aktieägare i bolaget som kräver vinst. Det alla inom bolaget tänker absolut mest på (kanske inte på ekonomi avdelningen då) är att utveckla sporten. Det är lätt att tro att Burton drivs med massa finansiella storägare som många andra varumärken gör i denna kaliber, och att det enda man tänker på är vinst och marginal. Men så lovar jag er att detta inte är fallet. Det är bara Jake som själv är ägare till bolaget. Jag fick lära mig detta själv när jag och min kollega fick äran att driva detta multinationella jätte bolag =) här i Sverige. När många andra distributörsdrakar stod på tur att ta över kontraktet i Sverige, så gick dom på två unga killar som bara brinner för snowboard och ägnar all sin tid åt detta. Det är inte ett börsbolagsbeslut bakom en sådan satsning utan folk som tror sig veta vad som är bäst för sporten i sådan. Vi kan göra affärer med stora företag, men vi kan också förstå (försöka förstå) vad åkarna (vi) själva vill med sporten. Det finns mycket att säga om Burton som bolag, och jag kommer aldrig att ta rygg på dåliga beslut från dom. Men jag har fått en ganska annorlunda bild av bolaget när jag fick lära känna dom närmare. Och det är detta jag vill försöka förmedla till er lite… Detta var kanske inte så relevanta fakta, och jag snöar ut lite känner jag, men ville också ta chansen att förklara lite mer om bolaget i sådant. (shit, blev nog längre än täkt igen..).. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Custom VS cstm X
Tillbaka
Topp