Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Custom VS cstm X
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 157821" data-attributes="member: 28391"><p>Jag tror heller inte att Burton har sämre kvalitet än andra märken och det är ju helt givet att man hör talas om fler trasiga Burtonbrädor än till exempel Glissade eller Unity på grund av Burtons stora försäljningsvolymer.</p><p></p><p>Vad jag menar är att Burton har en sådan unik position med sådana stora resurser att de verkligen borde kunna satsa på att göra hållbarare brädor. Inte för att deras brädor är ohållbara utan för att man vill utveckla sporten. Att göra de hållbaraste brädorna på marknaden är ju också att utveckla sporten (inte bara att hitta på hi-tech innovationer som knappt gör någon skillnad). Titta på Never Summer som har 3 års garanti på sina brädor och som verkligen nästan aldrig får en enda reklamation. Glissade som jag jobbar en del med har mindre än 0,5% av sina brädor som behöver bli reklamerade. Glissade har dock satsat mycket medvetet på just hållbarheten och har t.ex låtit bli att komma med nya modeller under några säsonger för att istället fokusera på att öka hållbarheten.</p><p></p><p>Tänk om Burton skulle säga såhär: "Nu fryser vi modellprogrammet och kommer inte med några nya modeller eller innovationer förrän vi gör brädor som i princip aldrig går sönder. Självklart byter vi grafik för att på det sättet förnya oss från säsong till säsong, men vi kommer inte att ge oss förrän vi har den lägsta andelen returnerade brädor i hela industrin." </p><p></p><p>Det skulle vara grymt och skulle få mig att respektera Burton så otroligt mycket.</p><p></p><p>Ha det bra Ola så ses vi kanske i Wäsa nästa helg.</p><p></p><p>Peace!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 157821, member: 28391"] Jag tror heller inte att Burton har sämre kvalitet än andra märken och det är ju helt givet att man hör talas om fler trasiga Burtonbrädor än till exempel Glissade eller Unity på grund av Burtons stora försäljningsvolymer. Vad jag menar är att Burton har en sådan unik position med sådana stora resurser att de verkligen borde kunna satsa på att göra hållbarare brädor. Inte för att deras brädor är ohållbara utan för att man vill utveckla sporten. Att göra de hållbaraste brädorna på marknaden är ju också att utveckla sporten (inte bara att hitta på hi-tech innovationer som knappt gör någon skillnad). Titta på Never Summer som har 3 års garanti på sina brädor och som verkligen nästan aldrig får en enda reklamation. Glissade som jag jobbar en del med har mindre än 0,5% av sina brädor som behöver bli reklamerade. Glissade har dock satsat mycket medvetet på just hållbarheten och har t.ex låtit bli att komma med nya modeller under några säsonger för att istället fokusera på att öka hållbarheten. Tänk om Burton skulle säga såhär: "Nu fryser vi modellprogrammet och kommer inte med några nya modeller eller innovationer förrän vi gör brädor som i princip aldrig går sönder. Självklart byter vi grafik för att på det sättet förnya oss från säsong till säsong, men vi kommer inte att ge oss förrän vi har den lägsta andelen returnerade brädor i hela industrin." Det skulle vara grymt och skulle få mig att respektera Burton så otroligt mycket. Ha det bra Ola så ses vi kanske i Wäsa nästa helg. Peace! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Custom VS cstm X
Tillbaka
Topp