Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Custom Wide X eller inte? CO2 eller Cartel?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nosskire" data-source="post: 461070" data-attributes="member: 55515"><p>Custom. Min far är väll ganska exakt som dej, gamma räv som åker snabbt och hårt <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> Han älskar sin Custom och har nu haft 3 st i olika generationer. Hade själv en custom en stund men bytte upp mig till en custom x. Den sålde jag efter 2 månder för jag blev sjukt besviken på den...</p><p>Jag skulle tagit en Custom före Custom X oavsett var jag skulle åka, jag åker klart bättre på en custom men framförallt har jag roligare på den!</p><p>CO 2 skulle jag valt före Cartel. En bättre bindning helt enkelt om man ska åka snabbt <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Om vi nu ska sväva utanför custom....</p><p></p><p>De enda brädorna som jag anser är något att tänka över är vapor, T6, Custom, Malolo eller ev. supermodel. </p><p></p><p>Jag har åkt alla brädor (07-08 modellerna) och skulle direkt rata Vapor och T6. Tycker dels inte att de är värda pengarna (men inget bekymmer för dej som du säger) men framförallt för jag tycker Custom och malolo är bättre. Den senare går grymt bra i pisten och flyter gottit i pudret. Kan inte uttala mig om supermodel..</p><p></p><p>För övrigt... Köp en Custom 3D. Finns ingen anledning att haka på burton's flashiga bindnings system som jag ser det. OM du vill byta bindningar i framtiden så är det gottit.</p><p></p><p>Men... OM jag skulle tagit 1 bräda för allt från Burton skulle det blivit en Custom 162.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nosskire, post: 461070, member: 55515"] Custom. Min far är väll ganska exakt som dej, gamma räv som åker snabbt och hårt :) Han älskar sin Custom och har nu haft 3 st i olika generationer. Hade själv en custom en stund men bytte upp mig till en custom x. Den sålde jag efter 2 månder för jag blev sjukt besviken på den... Jag skulle tagit en Custom före Custom X oavsett var jag skulle åka, jag åker klart bättre på en custom men framförallt har jag roligare på den! CO 2 skulle jag valt före Cartel. En bättre bindning helt enkelt om man ska åka snabbt :) Om vi nu ska sväva utanför custom.... De enda brädorna som jag anser är något att tänka över är vapor, T6, Custom, Malolo eller ev. supermodel. Jag har åkt alla brädor (07-08 modellerna) och skulle direkt rata Vapor och T6. Tycker dels inte att de är värda pengarna (men inget bekymmer för dej som du säger) men framförallt för jag tycker Custom och malolo är bättre. Den senare går grymt bra i pisten och flyter gottit i pudret. Kan inte uttala mig om supermodel.. För övrigt... Köp en Custom 3D. Finns ingen anledning att haka på burton's flashiga bindnings system som jag ser det. OM du vill byta bindningar i framtiden så är det gottit. Men... OM jag skulle tagit 1 bräda för allt från Burton skulle det blivit en Custom 162. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Custom Wide X eller inte? CO2 eller Cartel?
Tillbaka
Topp