cykellack!

jibbKIM

Ny medlem
cykellack!
Hej, har tänkt börja cykla nu igen... (har inte cyklat på hela sommaren) och nu tycker jag att min svarta och röda färg har blivit tråkig. Så nu till fråga, vart kan man hitta lila/blå lack till en cykel? ska inte vara så dyr.

Vill gärna veta hur man lackar en cykel på bästa sätt.

Man kanske kan spraya den med sprayfärg??

Bjuder på stavfel
MVH jibbKIM!

Senast ändrad:
cykellack!
Slipa ner den färg som redan sitter på din ram för att den nya färgen ska fästa bra. Sedan sprayar du ett lager färg på ramen, och låter det torka i x-antal timmar, beroende på hur snabbt färgen torkar. Sedan sprayar du ännu ett lager och låter det torka. Denna process upprepar du några gånger tills du är nöjd, sen är det bara att låta den stå ett tag för att färgen ska sätta sig.

Egentligen ska man väl ha någon sorts grundlack och eventuellt ett sista lager med någon slittålig lack då ramen utsätts för en del slitage från stenar, fötter, ben, katter, människor, gräs, osv. Det lät inte riktigt som om du hade några superhöga krav på lackeringen, så det här borde räcka gott och väl.

cykellack!
slipa primer/grundlack sen vanlig färg o när den är lite halvtorkat drar du på klarlack som skyddar! allt finns på biltema och de står hur man gör på burkarna!

cykellack!
jibbKIM sa:
Barkvik-ATSP sa:
Biltema

Hur sprayar man? Mja hur skulle du göra? :)
tänkte att man sprayar hela ramen bara ? man kan ta lite papper och sånt över dom delarna man inte ska spraya :D
Chea nigga you already know it :D

Men sen beror det på hur seriöst du vill göra det också. Om du vill bara få det gjort snabbt så kan du spraya den på 5 min med hyffsat resultat. Eller så kan du va lite seriös och rugga upp ramen lite, spraya med grundfärg och sedan lacken.

Tillbaka
Topp