Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
cykla med snowboardhjälm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dutchess" data-source="post: 160417"><p>ganska intressant fråga faktiskt, det här med hjälmar och idrotter. Jag menar, första tanken är ju att en hjälm är en hjälm är en hjälm och ett fall är ett fall är ett fall ... men .... det behöver ju inte vara så.</p><p>jag har mest erfarenhet av ridhjälmar och där finns "vanliga" hjälmar och "jockeyhjälmar" där skillnaden främst är att nacken är skuren högre upp på jockeyhjälmen för att inte ge nackskador vid fall i höga hastigheter (det är vad jag har fått lära mig iaf).</p><p>Den skidhjälm jag har nu påminner till vikt och rent utseende lite mer om cykelhjälmar än de hjälmar jag hade när jag började åka. Skillnader mellan olika hjälmar är ju material, skärning mm.</p><p></p><p> finns det ngn insatt källa som kan redogöra för varför olika idrotters hjälmar är så sjukt olika?det måste vara en funktionsfråga. är ett fall ett fall ett fall...eller?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dutchess, post: 160417"] ganska intressant fråga faktiskt, det här med hjälmar och idrotter. Jag menar, första tanken är ju att en hjälm är en hjälm är en hjälm och ett fall är ett fall är ett fall ... men .... det behöver ju inte vara så. jag har mest erfarenhet av ridhjälmar och där finns "vanliga" hjälmar och "jockeyhjälmar" där skillnaden främst är att nacken är skuren högre upp på jockeyhjälmen för att inte ge nackskador vid fall i höga hastigheter (det är vad jag har fått lära mig iaf). Den skidhjälm jag har nu påminner till vikt och rent utseende lite mer om cykelhjälmar än de hjälmar jag hade när jag började åka. Skillnader mellan olika hjälmar är ju material, skärning mm. finns det ngn insatt källa som kan redogöra för varför olika idrotters hjälmar är så sjukt olika?det måste vara en funktionsfråga. är ett fall ett fall ett fall...eller? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
cykla med snowboardhjälm
Tillbaka
Topp