Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Czar VS Hellbent
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="assr" data-source="post: 616919" data-attributes="member: 79407"><p>som puder/BC skida och inte som chargeskida så är det väl ingenting negativt med att hellbenten är en mjuk skida? I 189cm (snarare 192-194cm) längden så väger den relativt mycket och har en ganska redig "swing weight" så den plöjer puder väldigt bra. Jag skulle därför definitivt välja hellbent 189 om det bara stod mellan dem, men med det sagt så skulle jag faktiskt inte välja den skidan pga din vikt.</p><p></p><p>90kg kräver enligt mig något styvare än hellbent, och om du ska åka Kanada så ska du inte ha Czar utan gå på något bredare..</p><p></p><p>skidor jag skulle titta på om jag var du;</p><p></p><p>Kuro</p><p>SS7 (men hur ska du få tag på dem?..)</p><p>Salomon the Rocker</p><p>Kanske chopstick ? men de kan kännas lite korta pga maxlängd 185, dock hårdare än hellbent</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="assr, post: 616919, member: 79407"] som puder/BC skida och inte som chargeskida så är det väl ingenting negativt med att hellbenten är en mjuk skida? I 189cm (snarare 192-194cm) längden så väger den relativt mycket och har en ganska redig "swing weight" så den plöjer puder väldigt bra. Jag skulle därför definitivt välja hellbent 189 om det bara stod mellan dem, men med det sagt så skulle jag faktiskt inte välja den skidan pga din vikt. 90kg kräver enligt mig något styvare än hellbent, och om du ska åka Kanada så ska du inte ha Czar utan gå på något bredare.. skidor jag skulle titta på om jag var du; Kuro SS7 (men hur ska du få tag på dem?..) Salomon the Rocker Kanske chopstick ? men de kan kännas lite korta pga maxlängd 185, dock hårdare än hellbent [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Czar VS Hellbent
Tillbaka
Topp